بروشور دانش آموزی اعتیاد به تکنولوژی( دو رو ، شش کادر ) رنگی

- بروشور دانش آموزی اعتیاد به تکنولوژی( دو رو ، شش کادر ) رنگی

بروشور دانش آموزی اعتیاد به تکنولوژی( دو رو ، شش کادر ) رنگی

اعتیاد به ابزارهای تکنولوژیک می‌تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد که از سوء‌استفاده از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا افراط در بازی‌های آنلاین اینترنتی را شامل می‌شود. کارشناسان پیشنهاد می‌کنند به منظور مقابله با این اعتیاد،‌ افراد می‌توانند روزهایی بدون تکنولوژی را برای خود در نظر بگیرند یا از نرم افزارهایی استفاده کنند که زمان آنها را در انجام این فعالیت‌ها محدود کند.

به گزارش «گیزمورا»، زمانی که لغت «اعتیاد» شنیده می‌شود معمولا مردم مواردی مثل الکل، مواد مخدر و دخانیات را به خاطر می‌آورند. اما در سال‌های اخیر کارشناسان سلامت به نوع جدیدی از اعتیاد اشاره می‌کنند که زیاد جنبه آشکاری ندارد و آن «اعتیاد به تکنولوژی» است. آمارهای اخیر از مرکز آمار آمریکا نشان می‌دهد حدود 75 درصد از خانواده‌های آمریکایی در حال حاضر به اینترنت دسترسی دارند و 85 درصد بزرگسالان این کشور تلفن‌های هوشمند دارند.

انواع اعتیاد به تکنولوژی

اعتیاد به تکنولوژی هنوز در لیست اختلالات و بیماری‌های روانی قرار نگرفته و بنابراین هنوز طبقه بندی رسمی برای آن وجود ندارد اما به اعتقاد «دیوید گرینفیلد»، روانشناس مرکز اعتیاد به تکنولوژی در شهر هارتفورد آمریکا،‌ این اختلال در شکل‌های زیر خود را نشان می‌دهد:

فرمت ورد عکس پی دی اف 2 صفحه

برای دانلود کلیک کنید