پاورپوینت فصل سوم شیمی پایه یازدهم پوشاک، نیازی پایان ناپذیر

- پاورپوینت فصل سوم شیمی پایه یازدهم پوشاک، نیازی پایان ناپذیر

پاورپوینت فصل سوم شیمی پایه یازدهم پوشاک، نیازی پایان ناپذیر

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: power point

فرمت فایل: ppt and pptx

قابل ویرایش 102 اسلاید

 قسمتی از متن:

فصل 3 پوشاک، نیازی پایان ناپذیر به نام خدا شیمی یازدهم پوشاک، نیازی پایان ناپذیر فصل 3 پوشاک، نیازی پایان ناپذیر فصل 3 انسان در طول تاریخ، همواره به دنبال تهیۀ پوشاک مناسب بوده است.

برای مثال کلاه لبه دار، سروصورت را در برابر تابش نور خورشید و آفتاب سوختگی و نیز پوشیدن کفش، پاها را در برابر خاک، سنگ، … محافظت می کند. پوشاک، نیازی پایان ناپذیر فصل 3 بشر با تکیه بر دانش و فنّاوری های نو توانسته است انواع تازه ای از پوشاک تولید کند که از بدن در برابر مواد شیمیایی مانند اسیدها، سموم، پرتوها و … محافظت کند. لباس ضد اسید لباس غواصی پوشاک، نیازی پایان ناپذیر فصل 3 انسان در گذشته پوشاک خود را از مواد طبیعی مانند پشم گوسفند و شتر، پوست، چرم، پنبه و … تهیّه می کرد. پوشاک، نیازی پایان ناپذیر فصل 3 با رشد جمعیت جهان، صنعت نساجی به شکل صنعتی و امروزی پدیدار شد. پوشاک، نیازی پایان ناپذیر فصل 3 موفقیت صنعت نساجی در گرو تأمین الیاف مورد نیاز بود. پوشاک، نیازی پایان ناپذیر فصل 3 محدودیت منابع طبیعی، شیمی دان ها را به این فکر انداخت که طلای سیاه را برای تولید الیاف به کار گیرند. پوشاک، نیازی پایان ناپذیر فصل 3 پوشاک، نیازی پایان ناپذیر فصل 3 پوشاک، نیازی پایان ناپذیر فصل 3 الیاف ساختگی، الیافی هستند که در طبیعت یافت نمی شود بلکه از واکنش بین مواد شیمیایی در شرکت های پتروشیمی تولید می شود. پوشاک، نیازی پایان ناپذیر فصل 3 اغلب فراورده های پتروشیمیایی برای تولید انواع گوناگون الیاف مانند پلی استر، نایلون و … به کار می روند.
از این الیاف افزون بر تهیه پارچه و پوشاک، به طور گسترده ای در تهیۀ ( انواع پوشش ها، ظروف نچسب، یکبار مصرف وپلاستیکی) فرش، پرده و … استفاده می شود. پوشاک، نیازی پایان ناپذیر فصل 3 پوشاک، نیازی پایان ناپذیر فصل 3 پنبه یکی از الیاف طبیعی است که در تولید پوشاک سهم قابل توجهی دارد.
حدود نیمی از لباس های تولیدی در جهان از پنبه تهیه می شود.
همچنین از پنبه در تولید رویۀ مبل، پرده، تور ماهیگیری، گازاستریل و … استفاده می شود. الیاف و درشت مولکول ها پوشاک، نیازی پایان ناپذیر فصل 3 الیاف و درشت مولکول ها پوشاک، نیازی پایان ناپذیر فصل 3 پنبه از الیاف سلولز تشکیل شده، زنجیری بسیار بلند که از اتصال شمار بسیار زیادی مولکول گلوکز به یکدیگر ساخته می شود.
شمار اتم های سازندۀ هر مولکول سلولز، بسیار زیاد بوده و اندازۀ مولکول آن بزرگ است. الیاف و درشت مولکول ها پوشاک، نیازی پایان ناپذیر فصل 3 ترکیب مولکولی، ترکیبی است که ذرّه های سازندۀ آن مولکول ها هستند.
الیاف و درشت مولکول ها پوشاک، نیازی پایان ناپذیر فصل 3 الیاف و درشت مولکول ها پوشاک، نیازی پایان ناپذیر فصل 3 مولکول برخی ترکیب ها مانند سلولز، نشاسته، پروتئین و … بسیار بزرگ است به طوری که شمار اتم های آنها به ده ها هزار می رسد، از این رو به درشت مولکول معروف اند.

درشت مولکول های دیگری مانند پلی اتن، نایلون، تفلون و … نیز وجود دارند که در طبیعت یافت نمی شوند و ساختگی هستند.

 

این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است.

 

با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته بندی مطالب سعی شده یادگیری مطالب را برای دانش آموزان عزیز تسهیل بخشیم.

 

با انتخاب این پاورپوینت از تدریس و آموزش لذت خواهید برد.

 

بدیهی است عناوین و مطالب و اسلایدها توسط دبیران مجرب و دلسوز در جهت گسترش علم و دانش روزافزون همه دانش آموزان علم با ظرافت خاص جمع آوری شده است.

 

مناسب برای معلمان، دانش آموزان و اولیای گرامی برای یادگیری بهتر دانش آموزان عزیز

 

اگرمشکلی در خرید داشتید می توانید از مرورگر ( فایرفاکس، اکسپلورر یا کروم ) استفاده کنید و یا بانک عامل خود را تغییر دهید.

 

ضمنا در صورت نبود کافیست، پاورپوینت مد نظرتان در هر مقطع و پایه تحصیلی، از طرق تلگرام با ما در میان بگذارید تا در کمترین زمان ممکن پاورپوینت شما آماده و تحویل داده شود.

 

محصولات مرتبط:

پکیج پاورپوینت های دروس شیمی پایه یازدهم: (فصل اول الی فصل سوم)

پاورپوینت فصل اول شیمی پایه یازدهم: قدر هدایای زمینی را بدانیم

پاورپوینت فصل دوم شیمی پایه یازدهم: در پی غذای سالم

پاورپوینت فصل سوم شیمی پایه یازدهم: پوشاک، نیازی پایان ناپذیر

برای دانلود کلیک کنید