پاورپوینت درس 8 نگارش پایه دهم: نوشته های داستان گونه
نوع فایل: power point
فرمت فایل: ppt and pptx
قابل ویرایش 30 اسلاید
قسمتی از متن پاورپوینت:
درس هشتم نوشته های داستان گونه نوشته های داستان گونه یکی از گونه های نوشتاری که با فضای نوشته های ذهنی همخوانی دارد، « داستانی نوشتن » است. خواست ما از داستان گونه نویسی این است که افزون بر رعایت شیوه هایی که تاکنون فرا گرفتیم، بهتر است برای نوشتن داستان واره، گام های زیر را هم برداریم و از این پلکان عبور کنیم: درس 8 : نوشته های داستان گونه 4 الف) گام اول: شخصیت پس از روشن شدن موضوع، برای نوشتن داستان واره، به شخصیت نیاز داریم؛ به همین سبب، دو یا چند شخصیت در ذهن خلق می کنیم و شخصیت ها را به گفت وگو با یک دیگر می نشانیم و می گذاریم آنها با یک دیگر سخن بگویند و هم فکری کنند یا به مخالفت با هم برخیزند. توجه داشته باشیم که همه شخصیت ها را به طور فعال مشارکت بدهیم. نوشته صفحه بعد را بخوانید و به شخصیت ها و گفت و گوی آنها توجه کنید. روزنامه ها نوشته بودند مردی در باغ وحش،وارد قفس ببری شد و از آن حیوان خواست تا او را بخورد. مرد گفت: من آمده ام که بنده را میل کنید. ببر، مرد را ورانداز کرد و گفت: مثل اینکه طبع شعر هم داری! درس 8 : نوشته های داستان گونه 5 بعضی وقت ها رباعی می گویم؛ اما اجازه نمی دهند کتاب هایم چاپ شوند. خواهش می کنم وارد سیاست نشو. غیر از طبع شعر دیگر چه داری؟ زخم معده، سر درد، ناراحتی عصبی، آرتروز گردن، دیسک کمر، سنگ کلیه و مقدار زیادی هم قرض و وام! آن وقت انتظار داری که من همه اینها را بخورم؟ با این دواهایی که می خوری و آمپول هایی که می زنی، حتما مزه ات هم عوض شده است. تازه فکر نمی کنی اگر من تو را بخورم، سنگ کلیه ات، دندانم را بشکند؟ اول برو سنگ کلیه ات را عمل کن؛ بعد بیا. از این گذشته، اگر من تو را بخورم، ممکن است طلبکارهایت بریزند اینجا و مرا بخورند. خواهش می کنم جناب ببر! نمی شود؛ برای ما مسئولیت دارد. حالا حکایت ماست، عمران صلاحی ب) گام دوم: ماجرای داستان طرح ماجرا و خلق حادثه، شاید اصلی ترین ویژگی نوشته های داستانی باشد. بنابراین، ماجرا یا حادثه ای به صورت ذهنی می آفرینیم و شخصیت ها را در آن قرار می دهیم. آنگاه کمی می اندیشیم و برای شخصیت های آفریده شده، وظیفه و نقشی تعیین و کار هریک را مشخص می کنیم و تا پایان، آنها را در همان لباس نگه می داریم. سپس می کوشیم واژه ها و شیوه سخن گفتن اشخاص را با نقش و شخصیت آنها هماهنگ سازیم؛ یعنی مراقبت کنیم که هر شخص، متناسب با نقش، شخصیت و هویت خویش سخن بگوید و نحوه سخن گفتن و کاربرد واژه هایش متناسب با آن باشد. نوشته ای را که در ادامه می آید، بخوانید و به ماجرای داستان و شخصیت آن توجه کنید. مادر، خسته از خرید بر گشت و به زحمت، زنبیل را داخل خانه آورد.
این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است.
با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته بندی مطالب سعی شده یادگیری مطالب را برای دانش آموزان عزیز تسهیل بخشیم.
با انتخاب این پاورپوینت از تدریس و آموزش لذت خواهید برد.
بدیهی است عناوین و مطالب و اسلایدها توسط دبیران مجرب و دلسوز در جهت گسترش علم و دانش روزافزون همه دانش آموزان علم با ظرافت خاص جمع آوری شده است.
مناسب برای معلمان، دانش آموزان و اولیای گرامی برای یادگیری بهتر دانش آموزان عزیز
اگرمشکلی در خرید داشتید می توانید از مرورگر ( فایرفاکس، اکسپلورر یا کروم ) استفاده کنید و یا بانک عامل خود را تغییر دهید.
ضمنا در صورت نبود کافیست، پاورپوینت مد نظرتان در هر مقطع و پایه تحصیلی، از طرق تلگرام با ما در میان بگذارید تا در کمترین زمان ممکن پاورپوینت شما آماده و تحویل داده شود.
محصولات مرتبط
پکیج پاورپوینت های درس نگارش پایه دهم:: (درس 1 الی درس 8 )
پاورپوینت درس 1 نگارش پایه دهم: پرورش موضوع
پاورپوینت درس 2 نگارش پایه دهم: عینک نوشتن
پاورپوینت درس 3 نگارش پایه دهم: نوشته های عینی
پاورپوینت درس 4 نگارش پایه دهم: نوشته های گزارش گونه
پاورپوینت درس 5 نگارش پایه دهم: نوشته های ذهنی (1) جانشین سازی
پاورپوینت درس 6 نگارش پایه دهم: نوشته های ذهنی (2) سنجش و مقایسه
پاورپوینت درس 7 نگارش پایه دهم: نوشته های ذهنی (3) ناسازی معنایی یا تضاد مفاهیم
پاورپوینت درس 8 نگارش پایه دهم: نوشته های داستان گونه