پاور پوینت با موضوع CPU

- پاور پوینت با موضوع CPU

پاور پوینت با موضوع CPU

پاور پوینت با موضوع CPU

در 17 اسلاید و قابل ویرایش

 

 

 

وقتی صحبت از فرکانس CPU میشود ، دو مفهوم بذهن میرسد ، یکی فرکانس داخلی CPU و دیگری فرکانس خارجی یا همان فرکانس FSB آنست که تحت این فرکانس با حافظه و کارت گرافیک ارتباط دارد.

اگر 2-3 سال است که CPU نخریده‌اید و تصور دارید فرکانس پردازنده‌ها الان باید به 5-6 هزار رسیده باشد ، اشتباه است ، فرکانسها همان اعداد و ارقام 3 سال پیش و حتی کمتر از آن است ، بخاطر تعداد بسیار زیاد ترانزیستورها در یک CPU که در حال نزدیکی به مرز یک میلیارد میباشد ، امکان بالابردن فرکانس نیست وگرنه اشکالات متعددی از جمله داغ شدن و مصرف توان شدید پیش میاید ، در عوض سعی کرده‌اند فنآوری معماری قطعه را بهتر سازند ، اصولا تکنولوژی بدنبال راهی برای پایین تر آوردن فرکانس پردازنده‌ها یا نگهداشتن آنها در همین حدود است نه بالابردن آن و لااقل برای سالهای نزدیک چنین خواهد ماند.

AMD بود که اولین دوهسته‌ای با فرکانس 3.0 GHz را بنام Athlon 64 X2 6000+ عرضه نمود که ابتدا بازار را شوکه کرد اما پس از چند هفته و مشاهده کارائی ناامیدکننده آن و عدم توانائی Over Clock از رونق افتاد.

بالاترین فرکانس در Intel هم در مورد دو هسته‌ایها 3.33 GHz است و در مورد Quadro حتی پایینتر از آن است وگرنه CPU شما 300-400 وات  بتنهایی مصرف خواهد داشت! ( یک خانواده گرانقیمت از Quad تا فرکانس 3.4 GHz میرسد.)

 

برای دانلود کلیک کنید