مقاله اقدام پژوهی چگونه توانستم بر اساس هوشهای چندگانه گاردنر، پرخاشگری دانش آموزان را بهبود بخشم؟
مقاله اقدام پژوهی مخصوص مهارت آموزان ماده28:
چگونه توانستم بر اساس هوشهای چندگانه گاردنر، پرخاشگری دانش آموزان را بهبود بخشم؟(قابل ارائه به دانشگاه فرهنگیان جهت درس آموزش پژوهی در عرصه عمل ،پودمان دوم مهارت آموزی )
آموزش پژوهی در عرصه عمل اقدام پژوهی
مشخصات مقاله اقدام پژوهی:
فرمت: word تایپ شده، قابل ویرایش
تعداد صفحات: 56 صفحه
عنوان پروژه اقدام پژوهی: چگونه توانستم بر اساس هوشهای چندگانه گاردنر، پرخاشگری دانش آموزان را بهبود بخشم؟
عنوان درس مربوطه : آموزش پژوهی در عرصه عمل
مناسب برای: مهارت آموزان ماده 28، معلمان، دبیران، آموزگاران ابتدایی، دانشجو معلمان، اساتید دانشگاه
نویسنده: مهارت آموز برتر ماده 28 در سال 95
توجه: این پروژه اقدام پژوهی توسط یکی از برترین مهارت آموزان ماده 28 در سال 95 در پودمان دوم دوره مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان انجام شده است. همچنین این مقاله از ارزش بالایی برخوردار است. چرا که این مهارت آموز در این قسمت، که جزء تدریس عملی می باشد، نمره کامل را از دانشگاه فرهنگیان کسب نموده است.(275 از 275) شما عزیزان این نمره را در قسمت زیر بخش نمره تدریس عملی مشاهده می کنید.
کارنامه اصلح(صلاحیت های حرفه ای معلمی) دانشگاه فرهنگیان این مهارت آموز برتر را می توانید از قسمت زیر مشاهده فرمایید:
قسمتی از متن مقاله:
فهرست مطالب
چکیده
تقدیم
تشکر و قدردانی
فهرست مطالب
فصل اول
توصیف وضع موجود و تشخیص مسئله
توصیف مکان
بیان مسئله
توصیف مشکل و ابعاد آن
اهداف پژوهش
فصل دوم
شواهد یک (شواهد وجود مشکل)
الف) شواهد کتابخانهای
تأثیر نظریه هوشهای چندگانه بر یادگیری
کاربردهای آموزشی نظریه گاردنر
دلالت های نظریه هوش چندگانه برای برنامه های درسی و آموزشی
تعریف پرخاشگری
تعریف خشم
تفاوت خشم و پرخاشگری
علل بروز پرخاشگری
عوامل مؤثر در پرخاشگری کودکان
علائم پرخاشگری
خشم از دیدگاه روانشناسی
دیدگاه شناختی رفتاری در مورد خشم
دیدگاههای یادگیری اجتماعی در مورد خشم
ریشه های خشم
عوامل به وجود آورنده خشم در کودکان
پیشینه ی تحقیق
ب) شواهد محیطی
پرسشنامه
پرسشنامه هوشهای چندگانه گاردنر
عکسهای مراحل ابتدایی کار
مصاحبه
مصاحبه با آموزگار سال گذشته
مصاحبه با اولیا
مصاحبه با دانش آموز
بررسی پرونده ی تحصیلی و مشاورهای دانش آموز
دفتر شاخصهای کلاسی
شیوه های سنجش رفتار مشاهده ای
چک لیست وارسی رفتار
واقعه نگاری
مطالعه ی منابع
استفاده از کتب و مجلات مرتبط
استفاده از منابع اینترنتی
تجزیه وتحلیل و تفسیر داده های اولیه
فصل سوم
راهکار نهایی موقتی
فصل چهارم
شواهد دو(شواهد وجود تغییر)
گزارش پژوهش
نتیجه گیری
پیشنهاد
منابع فارسی
منابع لاتین
منابع اینترنتی
چکیده
خشم و کنترل آن در میان نوجوانان و جوانان از اهمیت زیادی برخوردار است و یکی از دلایل مراجعه به کلینیکهای روان شناختی، خشم و پرخاشگری میباشد. به همین جهت، انجام مطالعات برای کاهش خشم و افزایش مکانیزم های کنترل خشم از موضوعات بسیار مهم تلقی میشود.
پژوهش حاضر باهدف تعیین اثربخشی هوشهای چندگانه بر روی پرخاشگری انجامشده است. آزمودنیهای این مطالعه را 21 نفر از دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی مدرسه شهید…. تشکیل دادند و به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند.
ابزار پژوهش، شیوههای سنجش رفتار مشاهدهای (واقعه نگاری، چک لیست وارسی رفتار، مصاحبه و…) و مهم تر از همه پرسشنامه هوشهای چندگانه گاردنر بود که قبل و بعد از گروه بندی توسط اولیا دانش آموزان تکمیل شد. بعد از تفسیر پرسشنامه در مرحله پیشآزمون، افراد بر اساس هر هوش در هر درس با توجه به قوی و ضعیف بودن هوش بهطور یکنواخت گروه بندی شدند و تعاملات در هر ساعت درسی شکل گرفت. بر این اساس فارسی نماینده هوش کلامی، ریاضی نماینده هوش حل مسئله، هنر نماینده هوش فضایی- دیداری، تربیت بدنی نماینده هوش جنبشی- بدنی، قرآن نماینده هوش موسیقیایی، اجتماعی نماینده هوش ارتباطی، علوم نماینده درس طبیعتگرا و هدیه نماینده هوش هستیگرا شدند.
نتایج آزمون بیانگر کاهش معناداری در پرخاشگری دانش آموزان پس از طی دوره آموزشی و تعامل هوشهای قوی و ضعیف دانش آموزان در گروهبندی در هر درس نشان داد. لذا میتوان اذعان داشت که با روش گروهبندی بر اساس هوشهای چندگانه گاردنر، میتوان پرخاشگری دانش آموزان را کاهش و بقیه هوشها را افزایش داد.
واژگان کلیدی: هوشهای چندگانه، مهارتهای زندگی، پرخاشگری
فیلم نمایش قسمتی از فایل: