مطالعه،آسیب شناسی و طرح مرمت عمارت شتر گلو ماهان کرمان به صورت word

- مطالعه،آسیب شناسی و طرح مرمت عمارت شتر گلو ماهان کرمان به صورت word

مطالعه،آسیب شناسی و طرح مرمت عمارت شتر گلو ماهان کرمان به صورت word

مطالعه، آسیب شناسی و طرح مرمت عمارت شتر گلو ماهان کرمان به صورت word در 128 صفحه

شتر گلو مربوط به دوره قاجار و خانه خاندان رضوی نعمت‌اللهی است و در ماهان، داخل شهر واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۸ مهر ۱۳۵۶ با شمارهٔ ثبت ۱۵۶۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایرانبه ثبت رسیده‌است. در مرکز ساختمان شترگلو ماهان حوضخانه‌ای زیبا که با سقف بلند و گنبدی شکل و مقرنس کاری شده، قرار دارد.

عمارت شترگلو دو قسمت شاه‌نشین و اندرونی دارد. عمارت شاه‌نشین این مجموعه روبه‌روی «حرم شاه نعمت‌الله ولی» قرار گرفته است . بالای عمارت شاه‌نشین دو بادگیر مرتفع و یک کلاه فرنگی قرار گرفته و سقف داخلی آن نیز با یزدی‌بندی زیبایی تزئین شده است. عمارت شترگلو دارای چند حیاط است، که حیاط شمالی انارستان و حیاط جنوبی نارنجستان بوده و یکی از موارد قابل توجه در این عمارت جریان دائمی آب درون بنا در سرتاسر عمارت بوده است. وجود درهای ارسی زیبا و حجره‌های تو در تو از دیگر موارد قابل توجه این بنای فاخر و تاریخی است.

این پروژه به عنوان یک مجموعه جامع و کامل درباره عمارت شترگلو ماهان کرمان می باشد و شامل موارد معرفی جغرافیای کرمان و ماهان، مطالعات تاریخی ماهان و کرمان، معرفی بنا، الحاقت بنا، تصاویر بنا، نقشه های معماری شامل سایت پلان، پلان، نماهای اصلی بنا، برش بنا، مسیرهای دسترسی بنا، الحاقات بنا، معرفی فضاهای عمارت، تزئینات بنا، مطالعات سازه بنا، شناخت مواد و مصالح بنا، مطالعات قوس های به کاررفته در بنا، آسیب شناسی بنا، طرح مرمت بنا و … می باشد.

برای دانلود کلیک کنید