فیلم آموزش روش QFD فازی
امروزه کیفیت و مشتری مداری به عنوان یکی از چالش های جدی رقابتی مطرح شده است و حفظ و گسترش بازارهای داخلی و خارجی، مستلزم ارائه محصولات و خدمات با کیفیت قابل اعتماد از طریق تامین نیازهای مشتریان در طراحی و تولید محصولات یا ارائه خدمات است. گسترش عملکرد کیفیت (QFD) به عنوان یکی از ابزار مدیریت کیفیت جامع امکان تحقق خواسته های فوق را برای صنایع تولیدی و خدماتی فراهم می کند.
به زبان ساده هدف QFD تبدیل خواستههای ارزیابی مشتری به مشخصات فنی معادل در محصول میباشد. یعنی ببینیم مشتری چه میخواهد تا آنرا در محصول بگنجانیم.
QFD ابزاری مهم برای مدیریت است تا تعیین کند که :
- چگونه می تواند طراحی یک محصول را بهبود بخشد،
- مواد اولیه بکاررفته در تولید را تعیین کند،
- و فرایند تولید را مشخص نماید.
در این فیلم آموزش با ذکر یک مثال روش QFD فازی به صورت کامل آموزش داده می شود و محاسبات آن گام به گام توضیح داده خواهد شد. در زیر قسمتی از این فیلم آموزش آورده شده است.