انتقال قدرت معمولی

- انتقال قدرت معمولی

انتقال قدرت معمولی

این فایل به صورت PDF و در 214 صفحه ارائه شده است که دارای سرفصل های کلی زیر می باشد.

سرفصل های کلی کتاب

فصل اول: انواع کلاچ

تعریف خط انتقال قدرت

وظایف سیستم انتقال قدرت

انواع سیستم های انتقال قدرت

تعریف کلاچ

انواع کلاچ

کلاچ تک صفحه ای

کلاچ تک صفحه ای با فنر دیافراگمی

اجزاء کلاچ تک صفحه ای

فاصله یا لقی بین بلبرینگ و آسیابک

محاسبات کلاچ تک صفحه ای

کلاچ های چند صفحه ای

کلاچ مخروطی

 

کلاچ های چند صفحه ای

کلاچ مخروطی

کلاچ نیمه گریز از مرکز

کلاچ گریز از مرکز

کلاچ کفشکی

کلاچ تر

کلاچ بدون لغزش یا گیره ای

کلاچ های ساکسومات

کلاچ های هیدراک

کلاچ الیمات

کلاچ هیدرولیک

مبدل گشتاور یا تورک کنورتور

عملگرهای سیستم کلاچ

اهرم بندی مکانیکی

عملگر هیدرولیکی

عملگر الکترومغناطیسی

عملگر الکترونیکی

عملگر نیوماتیکی

فصل دوماصول انتقال قدرت در جعبه دنده

دلایل لزوم گیربکس

چرخ دنده

مشخصات فنی چرخدنده ها

دایره گام

مدول

گام چرخدنده

اندازه سردنده

اندازه پای دنده

لقی دنده ها

ارتفاع کل دنده

پس زنی چرخنده

زاویه فشار

روشهای ساخت چرخدنده

ریخته گری

متالورژی پودر

فرزکاری

چرخ فرزحلزونی

صفحه تراشی

نورد سرد

انواع چرخدنده ها

چرخدنده ساده

چرخدنده مارپیچی

چرخدنده مخروطی

چرخدنده مخروطی مارپیچ

چرخدنده حلزونی

چرخدنده سیاره ای

چرخدنده داخلی

جرخدنده شانه ای

چرخدنده هیپوئیدی

چرخدنده هرزگرد

اصول علمی و بنیادی چرخدنده ها

ترکیبات پایه و اصولی برای چرخدنده های انتقال نیرو

مجموعه چرخدنده های انتقال

همدور کننده

مجموعه قطعات همدور کننده نوع خاری

همدور کننده نوع پینی

روشهای تعویض دنده

تعویض دنده دستی

تعویض دنده الکتریکی

تعویض دنده خلائی

تعویض دنده هیدرولیکی

فصل سومانواع جعبه دنده

جعبه دنده

گیربکس های دنده ای

گیربکس های دنده کشویی

گیربکس های چنگکی

گیربکس های خاری

گیربکس های سنکرونیزه

دستگاه سنکرونیزر پین دار

انواع اهرم های تعویض دنده

فصل چهارمسیستم دنده خورشیدی و گیربکس های اوردرایو

گیربکس های مخصوص

گیربکس های دنده خورشیدی

مجموعه دنده خورشیدی

دنده خورشیدی

دنده سیاره ای یا پینیون

حامل سیاره ای

دنده رینگی

گیربکس های اوردرایو

طرز استفاده از مجموعه دنده سیاره ای برای تهیه ی نسبت اوردرایو

قفل کردن اوردرایو

وضعیت غیر فعال

کلاچ غلطکی اوردرایو

کنترلهای اوردرایو

حلقه توقف

گیربکس اوردرایو کامل

مراحل عمل اوردرایو

وضعیت قفل

وضعیت مستقیم

وضعیت اوردرایو

خروج از اوردرایو

فصل پنجمانتقال نیرو در جعبه دنده معمولی و ترانس اکسل

گیربکس معمولی

وضعیت خلاص

وضعیت دنده یک

وضعیت دنده دو

وضعیت دنده سه

وضعیت دنده چهار

وضعیت دنده پنج

وضعیت دنده عقب

ترانس اکسل

وضعیت خلاص

وضعیت دنده یک

وضعیت دنده دو

وضعیت دنده سه

وضعیت دنده چهار

وضعیت دنده پنج

وضعیت دنده عقب

سیستم های الکتریکی کمکی

سوئیچ دنده عقب

سوئیچ دنده بالا

سنسور سرعت خودرو

لامپ های راهنمای انتخاب دنده

قفل کننده سیستم تعویض دنده

سوئیچ ایمنی وضعیت خلاصی

سوئیچ کنترل جرقه

روغن گیربکس

فصل ششم: سیستم چهار چرخ محرک

سیستم چهار چرخ محرک

سیستم Part Time 4WD

سیستم Full Time 4WD

سیستم Full Time Symmetric AWD

سیستم Automatic Asymmetric AWD

محل قرارگیری کمک دنده

نوع Splitter Gear Change

نوع Range Gear Change

پی تی او

انواع کنترل محور توان دهی

محور توان دهی جعبه دنده گرد

محور توان دهی با گردش مداوم

محور توان دهی مستقل

فصل هفتم: گاردان

میل گاردان

کوپلینگهای میل گاردان و پلوس در تعلیق

میل گاردانهایی که یک قفل گاردان دارند

فصل هشتم: دیفرانسیل

دیفرانسیل

خودروهای دیفرانسیل جلو

خودروهای دیفرانسیل عقب

نسبت کاهش نهایی

نسبت کاهش کلی

خودروهای دیفرانسیل عقب

گروه H

گروه NH

گروه PNH

انواع دنده های مورد استفاده در دیفرانسیل

فرم مورد استفاده در دنده پینیون و کرانویل

پوسته دیفرانسیل

خودروهای دیفرانسیل جلو

عملکرد دیفرانسیل

سامانه ضد بکسواد LSD

دیفرانسیل های کمک دار

دیفرانسیل عقب از نوع دوبل

دیفرانسیل دو سرعته با دو تقلیل سرعت

دیفرانسیل تریبل

فصل نهم: اکسل و پلوس

اکسل

اکسل جلو

اکسل جلو غیر محرک

اکسل جلو محرک

اکسل عقب

اکسل عقب غیر محرک

اکسل عقب محرک

انواع پوسته اکسل

پلوس

خودروهای دیفرانسیل جلو

مفصل های سرعت ثابت

مفصل های داخلی و خارجی

مفصل های ثابت و شناور

مفصل های ساچمه ای و سه شاخه

انواع مفصل های سرعت ثابت مورد استفاده در خودرو

مفصل سرعت ثابت ساچمه ای ـ ثابت

مفصل ساچمه ای ـ شناور

مفصل های سرعت ثابت ـ سه شاخه ای

مفصل سه شاخه ای ـ شناور

مفصل سه شاخه ای ـ ثابت

پلوس در خودروهای دیفرانسیل جلو

منابع

برای دانلود کلیک کنید