گزارش کار استاندارد کردن محلول AgNO3 به روش مور و فاجانس

- گزارش کار استاندارد کردن محلول AgNO3 به روش مور و فاجانس

گزارش کار استاندارد کردن محلول AgNO3 به روش مور و فاجانس

 

گزارش کار بسیار کامل و دقیق آزمایش استاندارد کردن محلول AgNO3 به روش مور و فاجانس، از سری آزمایش های شیمی تجزیه 1.

Word + Pdf … قابل ویرایش!

6 صفحه!

 

این گزارش کار شامل مقدمه و تئوری آزمایش، روش آزمایش، محاسبات کامل و دقیق، سؤالات مربوطه، عوامل خطا و منابع می باشد. در ادامه قسمتی از متن و صفحاتی از این گزارش کار را مشاهده فرمایید:

مقدمه

تیتراسیون‌های رسوبی یکی از روش‌های تیترسنجی می‌باشند که بر پایه‌ی واکنش‌های همراه با تشکیل رسوب می‌باشد. در این نوع از تیتراسیون‌ها، تیتران با آنالیت واکنش‌داده و تشکیل یک محصول انحلال‌ناپذیر می‌دهد و تیتراسیون تا زمانی ادامه می‌یابد که تمامی آنالیت مصرف شود. پس از اتمام آنالیت اولین قطره از تیتران که وارد محلول شود با معرف واکنش داده و منجر به تغییر رنگ می‌شود که نشان دهنده‌ی نقطه‌ی پایانی می‌باشد. به این ترتیب با انجام محاسبات استوکیومتری غلظت آنالیت مشخص می‌گردد.

در تیتراسیون‌های رسوبی به دلیل سرعت پایین تشکیل اکثر رسوب‌ها، فقط از تعداد محدودی از عوامل رسوب دهنده می‌توان استفاده کرد. یکی از پرکاربردترین عوامل رسوب دهنده، نمک‌های نقره مثل نقره نیترات می‌باشد. به روش‌های تیترسنجی که در آن‌ها از نقره نیترات استفاده می‌شود نقره‌سنجی یا آرژانومتری گویند که برای اندازه‌گیری هالیدها خصوصاً کلرید مورد استفاده قرار می‌گیرد…

برای دانلود کلیک کنید