پاورپوینت کامل و جامع با عنوان محیط سیاسی و قانونی در بازاریابی بین ‌المللی در 60 اسلاید

- پاورپوینت کامل و جامع با عنوان محيط سياسی و قانونی در بازاريابی بين ‌المللی در 60 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان محیط سیاسی و قانونی در بازاریابی بین ‌المللی در 60 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

بازاریابی بین‌المللی، در ساده‌ترین سطح خود، فرایندی است که در آن یک شرکت تجاری باید در مورد آمیخته بازاریابی خود در ورای مرزهای کشورش تصمیم‌گیری کند. پیچیده‌ترین سطح آن، شامل ایجاد واحد تولیدی و هماهنگ کردن استراتژی بازاریابی شرکت در سراسر جهان می‌باشد.

طبق تعریفی دیگر، بازاریابی بین‌المللی عبارت است از انجام فعالیت‌های تجاری برای رساندن کالا و خدمات یک شرکت به مشتریان یا مصرف‌کنندگان خود در بیش از یک کشور، به منظور کسب سود.

مراحل و اصول بازاریابی جنبه استاندارد و عمومی دارند و در همه بازارها و کشورها قابل اجرا هستند. تنها وجه تمایز بازاریابی داخلی و بازاریابی بین‌المللی در حوزه فعالیت آنهاست. همین تفاوت مهم مبحث جدید بازاریابی بین‌المللی را به وجود می‌آورد که از جمله مسائل مورد توجه در آن، آگاهی از مسائل کشور (های) دیگر، اتخاذ استراتژی‌های مناسب برای ورود به کشورها و بازارهای مختلف و انجام اقدامات خاص در بازارهایی است که برای خارجیان تا حدی با اطمینان کمتر و ریسک بالاتر همراه است.

حیطه عمل در بازاریابی به‌طور کلی به دو بخش قابل کنترل و غیرقابل کنترل تقسیم‌بندی می‌گردد. عوامل قابل کنترل شامل سیاست‌های کالا و خدمات، برنامه فروش، قیمت‌گذاری و توزیع است که آمیخته بازاریابی شرکت نام دارد و مستقیماً تحت کنترل و برنامه‌ریزی خود شرکت است. شرکت می‌تواند بر اساس شرایط رقابتی بازار، محدودیت‌های قانونی، سلایق مصرف‌کنندگان و استراتژی خود برنامه آمیخته بازاریابی را تدوین و اجرا کند.

عوامل غیرقابل کنترل در بازاریابی بین‌المللی خود به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می‌شود. در بخش داخلی سیاست‌های کلی دولت، ساختار قانونی و شرایط اقتصادی از جمله عوامل غیرقابل کنترل شرکت هستند. در بخش خارجی این شرایط برای هر کشوری می‌تواند متفاوت یا حتی کاملاً در تضاد باشد. اوضاع سیاسی، اقتصادی، سطح تکنولوژی، جغرافیا و فرهنگ از این قبیل عوامل به‌شمار می‌آیند.

 

فهرست مطالب:

روند تئوری ‌های تجارت بین ‌الملل

نظریه مزیت مطلق

نظریه مزیت نسبی

دوره‌ های تجارت و تولید

تئوری‌ های تجارت بین‌ الملل در صدد پاسخ به این سوالات هستند

سهم ایران از بازار جهانی

سهم ایران و کشورهای منتخب در صادرات جهان

در هم‌ آمیزی اقتصادی ایران با اقتصاد جهانی

دلایل متعدد بودن قیمت سهام در بازار

تقسیم ‌بندی صورتحساب تراز پرداخت ‌ها

تراز پرداخت ‌ها و تصمیم ‌گیری بازاریابی

خط‌ مشی بازرگانی

دلایل اقتصادی

دلایل غیر اقتصادی

تعرفه‌ های گمرکی

حقوق گمرکی

سود بازرگانی

تفاوت حقوق گمرکی و سود بازرگانی

آثار وضع تعرفه بر واردات

سهمیه ها

کنترل ارز

عواقب محدودیت ارزی برای کارخانجات و شرکت ‌ها

تعرفه‌ های گمرکی نامرئی

سازمان ‌های تسهیل کننده تجارت جهانی

انواع گروه‌ بندی ‌های بازار بین ‌المللی

اهداف ایجاد مناطق آزاد تجاری

عوامل توفیق مناطق آزاد تجاری در برخی کشورها

دلایل عدم توفیق مناطق آزاد تجاری در برخی کشورها

عملکرد مناطق آزاد ایران در حال و آینده

اتحادیه حقوق گمرکی

بازار مشترک

اتحادیه اقتصادی

همکاری های عمده بین المللی

اثرات ایجاد یک بلوک تجاری

عوامل اثربخشی یک بلوک تجاری

ناحیه گرایی و شرکت‌ های چند ملیتی

سیستم‌ های مالی بین ‌المللی

بانک جهانی

و…

برای دانلود کلیک کنید