پاورپوینت درس 6 عربی پایه دهم انسانی اَلدَّرْسُ السّادِسُ: اَلْمَعالِمُ الْخَلّبَهُ

- پاورپوینت درس 6 عربی پایه دهم انسانی اَلدَّرْسُ السّادِسُ: اَلْمَعالِمُ الْخَلّبَةُ

پاورپوینت درس 6 عربی پایه دهم انسانی اَلدَّرْسُ السّادِسُ: اَلْمَعالِمُ الْخَلّبَهُ

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: power point

فرمت فایل: ppt and pptx

قابل ویرایش 27 اسلاید

 

همراه با ترجمه درس و پاسخ تمرین ها

 

قسمتی از متن پاورپوینت:

اسلاید نمایشی عربی دهم انسانی 
درس ششم
الدّرسُ السّادسُ: المعالمُ الخلّبهُ ﴿ قُل سیروا فی الارض فانظُروا کیف کان عاقبهُ الّذین من قبلُ﴾ الرّوم: 


بگو در زمین بگردید و بنگرید سرانجام پیشینیان چگونه بوده است. المعالمُ الخلّابهُ
آثار جذاب
إنّ إیران من الدُّول الجمیله فی العالم و المشهوره بالکثیر من المناطق الخلّابه و المعالم التّاریخیّه و الثّقافیّه؛ و فیها صناعاتٌ یدویّهٌ تجذبُ السّائحین من کُلّ العالم.
ایران از کشورهای زیبای جهان و مشهور به بسیاری از مناطق جذّاب و آثار تاریخی و فرهنگی است و در آن صنایع دستی وجود دارد که گردشگران را از همۀ جهان جذب می‌کند.
شهدت إیرانُ فی السّنوات الاخیره نُمُوّاً ملحوظاً فی السّیاحه، فهی تستطیعُ أن تحصُل من السّیاحه علی ثروهٍ عظیمهٍ بعد النّفط. یری بعضُ السّائحین إیران بلداً مُمتازاً لقضاء العُطُلات.
ایران در سال‌های اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای را در گردشگری شاهد بوده است. ایران می‌تواند از گردشگری ثروت عظیمی را پس از نفت به دست بیاورد. برخی گردشگران، ایران را سرزمینی عالی برای گذراندن تعطیلات می‌بینند. قامت مُنظّمهُ الیونسکو بتسجیل مُدُنٍ و مناطق ثقافیّهٍ و تاریخیّهٍ إیرانیّهٍ فی قائمه التُّراث العالمیّ؛ لانّها تجذبُ کثیراً من السّائحین إلیها.
سازمان یونسکو به ثبت شهرها و مناطق فرهنگی و تاریخی ایران در لیست میراث جهانی اقدام کرده است؛ زیرا ایران بسیاری از گردشگران را به سوی خود جذب میکند.
من الآثار و المعالم التّاریخیّه فی إیران:
از آثار و نشانه‌های تاریخی ایران: مرقدُ الإمام الرّضا (ع) و مرقدُ الفردوسیّ فی مشهد، و مرقدُ السّیّده معصومه (س) بمدینه قُم وآثارُ برسبولیس و مقبرتا حافظٍ و سعدیٍّ فی مُحافظه فارس، و «طاق بُستان» و «کتیبه بیستون» فی مُحافظه کرمانشاه و قلعهُ «فلک الافلاک»
فی خُرّم آباد، و قلعهُ الوالی و غاباتُ البلّوط فی إیلام و «حمّام کنجعلی خان» فی مُحافظه کرمان المشهوره بإنتاج الفُستُق و السّجّاد،
آثار پرسپولیس و دو آرامگاه حافظ و سعدی در استان فارس و کتیبۀ بیستون و طاق بستان و کتیبۀ بیستون در استان کرمانشاه و مرقد امام رضا (ع) و فردوسی در مشهد و مرقد بانو معصومه (س) در شهر قم و قلعۀ فلک الافلاک در خرّم آباد و قلعۀ والی و جنگلهای بلوط در ایلام و حمّام گنجعلی خان در استان کرمان مشهور به تولید پسته و قالی و شلّالاتُ شوشتر و مقبرهُ النّبیّ دانیال (ع) فی خوزستان، و مرقدُ ابن سینا العالم المشهور فی العالم، و کهفُ علی صدر و هو من أطول الکهوف المائیهّ فی العالم فی همدان، و العماراتُ الاثریّهُ فی إصفهان و قد سجّلتها مُنظّمهُ الیونسکو الدُّولیّهُ فی قائمه التُّراث العالمیّ، أمّا المُحافظاتُ الشّمالیّهُ الثّلاثُ علی شاطئ بحر قزوین فهی رائعهٌ بمناظرها الجمیله، و کأنّها قطعهٌ من الجنّه فهی مُناسبهٌ للبطاقات البریدیّه.
و آبشارهای شوشتر و آرامگاه دانیال پیامبر (ع) در خوزستان و مرقد ابن سینا دانشمند نامدار در جهان و غار علی صدر از بزرگترین غارهای آبی جهان در همدان و ساختمان‌های تاریخی در اصفهان که سازمان جهانی یونسکو آن را در لیست میراث جهانی ثبت کرده است. 

 

این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است.

 

با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته بندی مطالب سعی شده یادگیری مطالب را برای دانش آموزان عزیز تسهیل بخشیم.

 

با انتخاب این پاورپوینت از تدریس و آموزش لذت خواهید برد.

 

بدیهی است عناوین و مطالب و اسلایدها توسط دبیران مجرب و دلسوز در جهت گسترش علم و دانش روزافزون همه دانش آموزان علم با ظرافت خاص جمع آوری شده است.

 

مناسب برای معلمان، دانش آموزان و اولیای گرامی برای یادگیری بهتر دانش آموزان عزیز

 

اگرمشکلی در خرید داشتید می توانید از مرورگر ( فایرفاکس، اکسپلورر یا کروم ) استفاده کنید و یا بانک عامل خود را تغییر دهید.

 

ضمنا در صورت نبود کافیست، پاورپوینت مد نظرتان در هر مقطع و پایه تحصیلی، از طرق تلگرام با ما در میان بگذارید تا در کمترین زمان ممکن پاورپوینت شما آماده و تحویل داده شود.

 

محصولات مرتبط

پکیج پاورپوینت های درس عربی پایه دهم انسانی: (درس اول الی درس هشتم)

پاورپوینت درس 1 عربی پایه دهم انسانی اَلدَّرْسُ الْأَوَّلُ: ذاکَ هوَ اللّٰهُ

پاورپوینت درس 2 عربی پایه دهم انسانی اَلدَّرْسُ الثّانی: إنَّکُم مَسؤولونَ

پاورپوینت درس 3 عربی پایه دهم انسانی اَلدَّرْسُ الثّالِثُ: مَطَرُ السَّمَکِ

پاورپوینت درس 4 عربی پایه دهم انسانی اَلدَّرْسُ الرّابِعُ: اَلتَّعایُشُ السِّلْمیُّ

پاورپوینت درس 5 عربی پایه دهم انسانی اَلدَّرْسُ الْخامِسُ: هذا خَلقُ اللّٰهِ

پاورپوینت درس 6 عربی پایه دهم انسانی اَلدَّرْسُ السّادِسُ: اَلْمَعالِمُ الْخَلّبَهُ

پاورپوینت درس 7 عربی پایه دهم انسانی اَلدَّرْسُ السّابِعُ: صِناعَهُ النِّفطِ

پاورپوینت درس 8 عربی پایه دهم انسانی اَلدَّرْسُ الثّامِنُ: یا مَنْ فِی الْبِحارِ عَجائِبُهُ

برای دانلود کلیک کنید