قالب تزریق 4 حفره ای

- قالب تزريق 4 حفره اي

قالب تزریق 4 حفره ای

 پروژه سالید ورک همراه با کلیه فایل های مربوطه (پارت و اسمبلی)

قالب تزریق 4 حفره ای برای نیمه های پولی تسمه از جنس نایلون

14 صفحه ورد

توضیحات و روش کار:

جنس قطعه تولیدی: نایلون،توضیحات: نایلونها از گروه پلیمرهای پلی آمید هستند. این پلیمرها از طریق واکنش‌های چند تراکمی یا پلی کندانسیون تولید می‌شوند. نایلونها کاربردهای صنعتی فراوانی دارند. از جمله کاربردهای این پلیمرها در تهیه الیاف پارچه است.

خواص و کاربردهای نایلون                                                                                       

بیشترین کاربرد نایلونها در تهیه الیاف پارچه و صنایع نساجی است و در تهیه قطعات صنعتی نیز کاربرد دارند. نایلون‌ها قدرت مکانیکی خوبی دارند و به این علت در این صنایع استفاده می‌شوند. این پلیمرها ، نقطه ذوب بالایی دارند. چون در بین زنجیرهای پلیمر ، پیوند هیدروژنی ایجاد شده است. این پلیمرها کمتر در حلال‌ها حل می‌شوند، اما قابل انحلال در اسید فرمیک و پلی آمیدها هستند.   

این قالب در هر سیکل دو قطعه کامل که شامل 4 قطعه جدا از هم است تولید میکند که در نهایت داخل یکدیگر به وسیله یک ضامن جا انداخته میشود و تشکیل دو قطعه کامل میدهند. قطعه تولیدی در این قالب به صورت زیر خواهد بود: 

با توجه به توضیحات ضمیمه قالب:

این قالب سه صفحه ای که شامل دو سطح جدایش است به صورت کاملا اتومات عمل میکند. باز شدن این قالب از سطح جدایش 1 شروع شده و در ادامه خط جدایش 2 باز خواهد شد. ویژگی بارز قالب های 3 صفحه جدا شدن خودکار کانال تغذیه و راه گاهی از قطعه کار است.

در این قال یک بخش ابهام آمیز (با توجه به نما ها) وجود دارد و آن اینکه روش قالب گیری و پران قطعه تولید شده، ممکن است همزمان انجام شود، بدین صورت که در حین فرایند قالب گیری قطعات اول و دوم، قطعات سوم و چهارم پران شود و یا اینکه 4 قطعه به صورت همزمان قالب گیری و پران شود. برای پی بردن به این موضوع باید نقشه های کامل تری از قالب را بررسی کرد، ولی طبق همین نقشه ها نیز، حالت دوم منطقی تر به نظر میرسد(بر اساس عملکرد دستگاه).

در مورد راهگاه این قالب: از انجای که خروج مواد داخل این قالب در سیکل خروج قطعه امکان پذیر نیست ، در این حالت راه گاه باید گرم نگه داشته شود تا مواد موجود، در سیکل تزریق بعدی وارد حفره های شکل دهی گردد.(طبق نقشه این قالب باید از نوع قالب های با « راه گاه عایق بندی » شده باشد.

هواگیری قالب: طبق نقشه، هواگیری قالب مذکور از طریق حفره های که در آن پیشبینی شده انجام میشود.این عمل در فضای مشخص شده بین قصعات 5 و 12 قابل مشاهده است.

سیستم خنک کاری: برای خنک کاری این قالب از سیستم آبگرد استفاده شده که به صورت مسیر مارپیچ طراحی شده است.این قسمت با شماره 30 در نقشه معرفی شده است.

 نما های مربوط به اجزاء قالب به ترتیب شماره:

قطعه شماره 1: صفحه گیرنده سمت ثابت

 قطعه شماره 2: صفحه گیرنده سمت ثابت

 قطعه شماره 3: صفحات خنک کاری بالا(ورود و خروج ماده خنک کاری به صورت دایره ای در اطراف قطعه تولیدی میباشد)

قطعه شماره 4: صفحات نگهدارنده حفره قالب بالایی

 قطعه شماره 5: صفحه گیرنده حفره قالب پایین

 قطعه شماره 6: صفحه تکیه گاهی

و…

 

برای دانلود کلیک کنید