دانلود تجزیه تحلیل نمونه موردی موزه ( موزه تاریخ هولوکاست)

- دانلود تجزیه تحلیل نمونه موردي موزه ( موزه تاریخ هولوکاست)

دانلود تجزیه تحلیل نمونه موردی موزه ( موزه تاریخ هولوکاست)

دانلود تجزیه تحلیل نمونه موردی موزه ( موزه تاریخ هولوکاست) در 35 اسلاید

 

 

 

 

نام موزه : تاریخ هولوکاست

معمار: موشه سفدی

مکان: اورشلیم، اسرائیل

سال اتمام: مارس 2005

مساحت کل مجموعه: 75000 مترمربع

ساختمان موزه در دامنه تپه ای مشرف به روستای اینکریم اورشلیم قرارگرفته است. بنای جدید “موزه تاریخ هولوکاست” نتیجه پروژه طرح توسعه ده ساله و 100 میلیون دلاری بنیاد “یاد واشم” ( Yad Vashem ) (بنیاد قهرمانان و شهدای هولوکاست) است.

قسمت اعظم بدنه اصلی موزه که از بتن و شیشه ساخته شده، در زیر تپه پنهان شده است. و با نشان دادن بخشی از ستون فقرات 150 متری خود توانسته است بصورتی ملموس ابعاد واقعی خود را به بیننده منتقل کند. در انتهای این برآمدگی و در نزدیکی ورودی موزه و مرکز بازدیدکنندگان، یک منشور بزرگ به سمت دهکده از تپه بیرون آمده که گویی در فضا شناور است.

و در انتهای دیگر بنا، دیوارهای کناری ساختمان از یکدیگر باز شده و با خم شدن به بیرون شکل دو بال را بوجود آورده است. این فرم تاکیدی استعاری برادامه زندگی بعد از تجربه مرگ است.

مجموعه ی گالری ها با نور طبیعی و از طریق شکاف سقفی که در ارتفاع 18 متری قراردارد روشن می شوند. این گالریها در طول یک مسیر خطی پیاده که در خاک فرو رفته قرارگرفته اند.

    هنگامیکه وارد موزه می شوید گالریها از نظر پنهان هستند، و به مرور که در مسیر قدم می گذارید بسته به موضوع و تاریخ هولوکاست گالریها نمایان می گردند.

 در انتهای موزه، “سالن اسامی” فضایی دراماتیک بوجود آورده است. یک استراکچر مخروطی 9 متری که انتهای آن به سمت آسمان باز است، محل ثبت اسامی میلیونها یهودی قربانی هولوکاست است.  یک مخروط معکوس که از داخل یک سنگ طبیعی کنده کاری شده و به احترام قربانیانی که هیچگاه شناخته نشدند ساخته شده است…………………………………..

دانلود تجزیه تحلیل نمونه موردی موزه,موزه تاریخ هولوکاست, تجزیه تحلیل نمونه موردی موزه,نمونه موردی موزه, نمونه موردی طراحی موزه,موزه,طراحی موزه,مطالعات طراحی موزه,موزه هولوکاست,تجزیه تحلیل موزه هولوکاست,

 

برای دانلود کلیک کنید