تشخیص بیماری قلبی بر اساس منطق فازی رسانه ای

- تشخیص بیماری قلبی بر اساس منطق فازی رسانه ای

تشخیص بیماری قلبی بر اساس منطق فازی رسانه ای

سال انتشار : 2017

تعداد صفحات فارسی : 40

تعداد صفحات انگلیسی : 10

فمرت : word

چکیده

منطق فازی رسانه ای یک رویکردی است که قادر به پرداختن به اطلاعات ناهماهنگ در ارایه راه حل در زمانی می باشد که یک تضاد وجود دارد . هدف مقاله حاضر این است تا سیستم خبره بر اساس این نوع منطق فازی طراحی نماید تا بیماری قلبی احتمالی بیمار را تشخیص دهد.  سیستم پیشنهادی ما در واقع توسعه کنترل کننده منطق فازی مامدانی (Mamdani) استاندارد می باشد و حاوی 44  قاعده خروجی ورودی تکی نوع منفرد می باشد .  سیستم با 11 متغیر به صورت ورودی ها و یک متغیر به صورت خروجی کار می کند .

1 مقدمه

ابهام  در اشکال مختلف ظاهر می شود و  بر تصمیم گیری تاثیر می گذارد  . ا اطلاعات ممکن است به کرات  ناقص، مبهم ،چند تکه ، غیر قابل اطمینان  ،  بدون قطعیت ، متناقض و در بعضی روش ها کارآمد نمی باشد  [1]. بخش زیادی از این عدم قطعیت  را می توان با استفاده از منطق فازی نوع یک  [2]، منطق فازی نوع  دو [3،4] یا  منطق فازی با درک مستقیم  [5,6] مورد رسیدگی قرار داد .

تئوری منطق فازی  یک تئوری ریاضی را ارایه می کند تا  به ابهامات مربوط به فرآیندهای شناختی انسان مانند تفکر و استدلال  بپردازد . رویکرد های متعارف برای  نمایش دانش  در زمینه ابزاری برای ارایه معنی مفاهیم فازی کمبود دارند . در نتیجه ، رویکرد های مبتنی بر منطق مرتبه یک یک نوع چارچوب مفهومی مناسب را برای پرداختن به نمایش دانش با حس مشترک ارایه نمی کنند چون چنین دانشی بواسطه ماهیت اش از نظر لغوی غیر دقیق و  عیر مقوله ای می باشد . توسعه منطق فازی در سنجش بزرگ از طریق نیاز برای چارچوب مفهومی تهییج شده بود که می تواند به موضوع عدم دقت لغوی  می پردازد

برای دانلود کلیک کنید