تاریخ مبلمان فرانسه

- تاریخ مبلمان فرانسه

تاریخ مبلمان فرانسه

عنوان:  تاریخ مبلمان فرانسه

قالب بندی: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 16

این پروژه در مورد تاریخچه مبلمان در فرانسه می باشد که پیشینه هنر دکواسیون و مبلمان را طی حدود 5 قرن گذشته در فرانسه (به همراه عکس های مخصوص هر دوره) مورد بررسی قرار خواهد داد. این پروژه به دانشجویان رشته های معماری ، تاریخ و دیگر رشته های مرتبط با آن پیشنهاد می گردد.

مقدمه

شاید درطول پنج قرن، هنر دکوراسیون و مبلمان هیچ‌گاه یک جهش و یا تغییرشکل ناگهانی نداشته است. هر سبک پیش‌درآمدی است برای سبک بعدی و ادامه آن. آنچه به طور کلی در سبک‌های دکوراسیون اروپایی به چشم می‌خورد، دقت آمیخته به وسواس کارگران در به وجود آوردن ریزه‌کاری‌های مختلف است.

اشرافیت فرانسه، هنر دکوراسیون و مبلمان را به اوج شکوفایی رساند و در طی پانصد سال شاهکارهای جاودانه‌ای به جهان عرضه کرد. این مقاله برای کسانی است که به سبک‌های دکوراسیون و مبلمان در ادوار مختلف علاقه‌مند هستند و می‌خواهند به طور مختصر و مفید با اساس و کلیات هر یک از شیوه‌ها آشنا شوند. این توضیحات، شما را یاری می‌کند تا با تغییرات و تحولات گوناگون در این زمینه آشنا شوید.ویژگی‌های اساسی مبلمان و لوازم خانه ارزش کیفی، سادگی، رعایت اصول و نکات دقیق هر سبک است. آنچه جالب توجه است مداوم بودن تغییر و تحولات می‌باشد که خیلی آرام و در عین حال محسوس است.

مهم‌تر این که درطول پنج قرن، هنر دکوراسیون و مبلمان هیچ‌گاه یک جهش و یا تغییرشکل ناگهانی نداشته است. هر سبک پیش‌درآمدی است برای سبک بعدی و ادامه آن. آنچه به طور کلی در سبک‌های دکوراسیون اروپایی به چشم می‌خورد، دقت آمیخته به وسواس کارگران در به وجود آوردن ریزه‌کاری‌های مختلف است. طراحان و کارگران مبل‌ساز در ضمن سعی داشته‌اند زیبایی و هماهنگی را درآمیزند. واضح است که این گروه کثیر به وسیله عده زیادی از مشتریان هنردوست و ثروتمند که تعدادشان در قرون گذشته اروپا زیاد بوده است، تشویق شده‌اند. به همین علت است که هنر دکوراسیون و مبلمان در اروپا چنین شکفته شده است و کشورهای مختلف به‌خصوص فرانسه از این نظر صاحب سبک شناخته شده‌اند. برای شروع طبقه‌بندی سبک‌های مبلمان و دکوراسیون اروپا، باید قرون وسطی را به عنوان اولین دوره انتخاب کرد و به ترتیب جلو رفت.

برای دانلود کلیک کنید