بررسی جرم انگاری روابط نامشروع در حقوق ایران و تاثیر آن بر تزلزل خانواده

- بررسی جرم انگاری روابط نامشروع در حقوق ایران و تاثیر آن بر تزلزل خانواده

بررسی جرم انگاری روابط نامشروع در حقوق ایران و تاثیر آن بر تزلزل خانواده

با این که تحقیقات گسترده ای در زمینه های روابط نامشروع ، روابط دختر و پسر ، روابط زن و مرد متاهل و حتی مجرد و بدتر از آن، روابط هم جنس گرایی بین زن و زن دیگر یا مرد با مرد دیگر از سوی محققین بزرگ از جنبه جامعه شناسی و روانشناسی و گاهی از جنبه فقهی و و حقوقی، صورت گرفته است ولی به نظر می رسد که کافی نمی باشد. بر این اساس با مطالعه ی بسیاری از این تحقیقات به این نتیجه رسیدم که یک بار دیگر و جامع تر از تحقیقات قبلی پیرامون آن تحقیقی انجام شود تا برای خوانندگان عزیز به کار آید و راهنمایی باشد تا جامعه را از انحطاط و گمراهی نجات دهد.

    در این تحقیق به جرم انگاری روابط نامشروع و بررسی ماده 637 و 638 قانون مجازات اسلامی که به عفت و اخلاق عمومی جامعه تاثیر می گذارد  مورد بررسی می گیرد و نیز سعی شد تا آن جایی که امکان داشت با جرائمی که در بخش حدود مربوط است نظیر جرم زنا و لواط ، مورد مقایسه قرار گیرد و  تفاوت های آن دو را از جهت تنوع جرم و مجازات، مشخص کند.

    اگر چه روابط نامشروع ، در وهله ی اول با  یک سلام یا یک اشاره یا یک علامت آغاز می شود ولی در نهایت سلامت و امنیت یک خانواده و آبروی آن را به مخاطره می اندازد و  افراد آن خانواده و جامعه را متزلزل می سازد و  پاک سیرتی و پاک دامنی به باد فراموشی سپرده می شود. در نهایت آنچه در آیات و روایات وعده داده شده ؛  محقق می گردد و جامعه دچار قهر و عذاب الهی می گردد و  به ناچار باید قوم جدیدی جانشین آنان شوند.

    در فصل اول، کلیات تحقیق مطرح شد و  در فصل دوم مفاهیم تحقیق سپس در فصل سوم علت شناسی و راههای پیشگیری جرم روابط نامشروع و در فصل چهارم دیدگاه اسلام درباره روابط نامشروع و روابط زناشویی ( نظر قرآن، نهج البلاغه، احادیث، حقوق دانان، فقها و دانشمندان اسلامی ) مطرح و در نهایت نتیجه گیری و پیشنهادات تحقیق در فصل پنجم، انجام شد..

فرمت فایل : word

تعداد صفحات : 107 

برای دانلود کلیک کنید