پروژه رشنال رز تحلیل کتابخانه با نرم افزار Rational Rose

- پروژه رشنال رز  تحلیل کتابخانه  با نرم افزار  Rational Rose

پروژه رشنال رز تحلیل کتابخانه با نرم افزار Rational Rose

پس از مرحله تحلیل که در بالا ذکر شد، شروع به پیاده سازی نموداری پروژه با نرم افزار رشنال رز 2003 می نماییم.rnدر طراحی نمودار از متد RUP رشنال رز استفاده شده است,RUPدر جهت سهولت مفهوم UMLطراحی شده است. UML زبان یکپارچه مدلسازی است که با تقسیم موضوع به مفاهیم کار مهندسین نرم افزار را آسان می کند گام اول در کار ما تهیه مدلی از سیستم جاری کتابخانه می باشد,این کار به طاح سیستم کمک می کند تا با دید باز نسبت به سیستم کار طراحی را به انجام سانده و پیاده سازی کند. برای این کاردر قسمت Use case view سه پکیج برا تفکیک سیستم جاری کتابخانه ایجاد می کنیم. که در شکل زیر نشان داده شده است.در پکیج اکتورها ,اکتورهای سیستم جاری را رسم میکنیم. این اکتورها از نوع Business Actorمی باشند که در شکل زیر نشان داده شده است.

شرح سیستم :

    خدماتی که این کتابخانه به مشتری هایش ارائه می دهد عبارتند از دادن کتاب برای مدت معلوم به افراد عضو کتابخانه ، وجستجوی کتاب  

حال  دراین پروژه تلاش شده است سیستمی طراحی کنیم که علاوه براینکه کامپیوتری می باشد وفاقد مشکلات سیستم دستی است ،کامل تر و جامع تر هم می باشد . سپس در این قسمت ابتدا به بررسی اینکه سیستم چگونه باید باشد ، می پردازیم وسپس نمودارهای مربوطه را رسم میکنیم .

طرزکار سیستم

در سیستم بسیاری از کارها مانند تمدید ثبت نام و مهلت کتاب و دیدن کتابهایی که اکنون به امانت رفته اند به صورت کامپیوتری انجام گرفته و تمامی اطلاعات در سیستم کامپیوتری به ثبت می رسد این اطلاعات شامل :

عضویت
تمدید عضویت
امانت دادن کتاب
تمدید امانت
تحویل کتاب
جستجوی کتاب
حذف کتاب
حذف عضویت
ثبت کتاب جدید
ثبت عضو جدید

 

 این یک پروژه واقعا عالی کتابخانه کامل با Rational Rose میباشد همراه با داکیومنت

برای دانلود کلیک کنید