پاورپوینت سازه های مشبک فضایی Space Frame

- پاورپوینت سازه های مشبک فضایی Space Frame

پاورپوینت سازه های مشبک فضایی Space Frame

  • عنوان: سازه های مشبک فضایی Space Frame
  • فرمت: پاورپوینت
  • تعداد اسلاید: 101 اسلاید
  • قابلیت ویرایش: دارد

 

 

  • پاورپوینت سازه های مشبک فضایی Space Frame دارای 101 اسلاید است که فهرست، قسمتی از محتوای مطالب و پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را در ادامه مشاهده می نمایید.
  • فهرست:
    مقدمه
    تاریخچه
    چند تعریف از سازه های مشبک فضایی
    ویژگی های سازه های مشبک فضایی
    مصالح سازه های مشبک فضایی
    انواع سیستم های شبکه فضایی
    تعریف سازه فضاکار
    سیستم سازه ای فضاکار
    رفتار لرزه ای سازه های فضاکار
    انواع سازه های مشبک فضایی بر اساس نوع اتصالات
    اتصالات در سازه فضاکار
    اجزای سازه های مشبک فضایی
    انواع سازه های مشبک فضایی بر اساس نوع و شکل
    کاربرد سازههای فضایی
    مزایای استفاده
    معایب و محدودیت
    روند کلی طراحی یک سیستم فضایی
    روش های نصب
    نتیجه گیری
    چند نمونه از سازه های مشبک فضایی در ایران
    چند نمونه از سازه های مشبک فضایی در دنیا
  • قسمتی از محتوای مطالب پاورپوینت سازه های مشبک فضایی:
    با استناد به گزارشی که در رابطه با “وضعیت موجود سازه‎های فضاکار” توسط انجمن بین‎المللی پوسته‎ها و سازه‎های فضایی (IASS) در سال ۱۹۸۴ انتشار یافت، می‎توان تعریف زیر را برای این سازه‎ها پذیرفت:
    یک سازه فضایی را می‎توان بصورت یک سیستم سازه‎ای در نظر گرفت که از عضوهای خطی تشکیل شده و طرز قرارگیری آن ها به گونه‏ ای است که بارها به صورت سه بعدی منتقل می‎شوند. در بعضی موارد عناصر سازنده ممکن است دو بعدی نیز باشند. یک سازه فضایی اغلب شکل سطحی صاف یا منحنی گونه را به خود می‎گیرد.
    در گزارش انجمن مهندسان راه و ساختمان آمریکا با عنوان ” وضعیت موجود” سازه‎های شبکه‎ای انتشار یافته در سال ۱۹۷۶، سازه‎های فضایی به عنوان دسته‎ای از سازه‎های شبکه‎ای معرفی و به صورت زیر تعریف شده‎اند:
    یک سیستم سازه‎ای به صورت مجموعه‎ای از عضوهای بهم پیوسته است (نه به صورت یک صفحه پیوسته) که مکانیزم انتقال بار آن ها در حالت طبیعی سه بعدی است.
    برخی اوقات بین قاب‎های فضایی و خرپاهای فضایی تمایز قائل می‎شوند. بر طبق این تعریف، خرپاهای فضایی، سیستم‎هایی هستند که اتصالات آن ها مفصلی است در حالیکه واژه قاب‎های فضایی مخصوص سازه‎هایی است که اتصالات صلب دارند.
    سازه های مشبک فضایی اشکال هندسی منظمی هستند که در کنار یکدیگر تکرار شده و با اتصال مکرر این اجزا شبکه ای مستحکم و یکپارچه با ساختاری سه بعدی ایجاد می کنند. این اجزا از المان های طولی (با مقطع های مربعی، دایره ای، مثلثی و …) و اتصال هایی که هر روز بر انواع آن ها افزوده می شود تشکیل می شود. جنس المان های طولی متنوع بوده و بسته به نوع مصرف آن ها متغیر خواهد بود ولی معمولاً از انواع پلاستیک و پروفیل، فولاد و آلومینیوم استفاده می شود. به عنوان نمونه هایی از این نوع سازه در ایران می توان نمایشگاه بین المللی تهران، ایستگاه مترو فرودگاه امام خمینی (ره) در تهران، نمایشگاه بین المللی مشهد و … را نام برد. …..
  • پیش نمایش اسلایدهای پاورپوینت سازه های مشبک فضایی (جهت وضوح بیشتر بر روی تصویر کلیک نمایید.)

برای دانلود کلیک کنید