دانلود پاورپوینت بازاریابی گوشه ای – 12 اسلاید
گوشه بازاریابی چیست ؟
کلمه “niche” ریشه فرانسوی دارد و به معنی لانه است . بازاریابی گوشه ای هدف گذاری روی یک محصول و یا خدمت در بخش کوچکی از بازار که به راحتی طبق روال معمولی محصول به بازاریابان کمک نمی کند ،میباشد.
بازار تخصصی است که پیشنهادهای ویژه ای متمرکز بر بخش کوچک شده ای از بازار در آن ارائه می شود.
گوشه های ویژه در بازار اشاره به دسته های کوچکتری از مشتریان دارد که نیازهایی مشخص، بـا ترکیبـی یگانه از نیازها دارند. تمرکز بر مشتریان یک گوشه ویژه از بازار، امتیازهای فراوانی به همراه دارد که از آن میان میتوان به فرصت شناخت شخصی و از نزدیک به مشتری، رویارویی بـا رقیبـان بسـیار کـم و درآمد خوب اشاره کرد و در بسیاری از بازارهای امروز، برگزیدن یک گوشه ویژه به یک هنجار تبدیل شـده است.
شروع و ایجاد یک کسب و کار قوی نیاز مند قدمهای ویژه ای می باشد:
-شناسایی گوشه خاص بازاربا همه خصوصیات آن. شامل اطلاعات دمو گرافیک مثل : انواع و شخصیت های مردم در بازار ،منطقه جغرافیایی- ساختار قیمت گذاری- هزینه این خدمات – موانع – میزان سرمایه و یا دانش آن
2-نوشتن اهداف برای خانواده و دوستان و تصمیم گیری در باره سازگاری این اهداف با اهداف خانواده و اطرافیان
3-تصمیم در باره منابع –سرمایه –زمین –نیروی کار-دانش- مهارت خاص- و یا استعداد برای تعهد در گوشه بازار
4-توسعه کسب و کار و یا طرح بازار یابی