تحقیق جامع در مورد بادام زمینی

- تحقیق جامع در مورد بادام زمینی

تحقیق جامع در مورد بادام زمینی

این تحقیق11 صفحه ای در قالب  word  همراه با پس زمینه صفحات و حاشیه صفحات بوده و قابل ویرایش میباشد و به شرح کامل تمام موضوعات مرتبط با بادام زمینی از قبیل خواص و مضرات و موارد دارویی و دیگر مطالب آن پرداخته است.

 

 قسمت هایی از تحقیق :

مقدمه :

بادام زمینی، دانه خوراکی گیاه Arachis hypogaea می باشد. اگر چه بادام زمینی یک آجیل خوانده می شود، اما جزوی از خانواده نخود (خانواده Fabaceae ) محسوب می شود و این میوه آجیل محسوب نمی شود، بلکه یک نوع از بنشن یا غلاف دار می باشد. این میوه در زیر زمین و داخل یک غلاف چوبی رشد کرده و معمولاً دارای دو عدد دانه در یک غلاف است. گیاه بادام زمینی کرک دار است و بصورت سالانه ریشه می دهد که ارتفاع آن حدود ۱ تا ۵ ۱ فوت می رسد.


  • بادام زمینی و پوسته آن
    بادام زمینی را اغلب به همراه نمک سرخ می کنند اما به شکل خام یا بصورت پخته در آب و نمک نیز خورده می شود. همچنین با آن می توان خمیر بادام زمینی ، شیرینی بادام زمینی، و محصولاتی دیگر تهیه کرد. از روغن آن نیز به علت طعم ملایم و اینکه فقط در دماهای نسبتاً بالا می سوزد در آشپزی استفاده می کنند . اگر چه بسیاری از مردم از خوردن غذاهای تهیه شده با بادام زمینی لذت می برند، بعضی افراد نسبت به آن حساسیت شدید دارند بطوریکه خوردن یک عدد از آن برای آنها خطرناک است. این افراد حتی نسبت به استشناق گرده بادام زمینی نیز واکنش های خطر ناکی نشان می دهند. به همین علت از این میوه کمتر در هواپیماها استفاده شده و محصولات تهیه شده با آن در بسیاری از حوزه های آموزشی به منظور حفاظت از دانش آموزان حساس به آن ممنوع گشته است. روغن بادام زمینی نسبت به کل مغز آن از پروتئین کمتری برخوردارند بنابراین افراد بسیار کمی به آن حساسیت دارند. امروزه دارویی آزمایشی به نام NX ۹۰۱ جهت از بین بردن این حساسیت ساخته شده است .


این میوه را بادام زمینی می نامند چون زیر زمین رشد می کند نامهای دیگر آن Monkey nut, Manila nuts, Pinders, Pindas, earthnuts goober peas , goobers است ( اگر چه آخرین اینها اغلب به کل غلاف اطلاق می شود نه فقط به دانه های آن).


  • کشت
    گل Arachis hypogaea روی سطح زمین بوجود آمده و پس از پژمرده شدن ، ساقه آن رشد کرده به طرف پایین خم می شود و تخمدان را وارد خاک می کند. زمانیکه دانه رسیده ، رنگ بخش داخلی غلافها ( به نام پوشش دانه) از سفید به قرمز مایل به قهوه ای تغییر می کند. هنگام برداشت محصول، کل گیاه را که شامل بیشتر ریشه ها است از خاک جدا می گردد.

 

 و ادامه تحقیق

برای دانلود کلیک کنید