گیاهشناسی گل، ریخت شناسی و مورفولوژی گل

- گیاهشناسی گل، ریخت شناسی و مورفولوژی گل

گیاهشناسی گل، ریخت شناسی و مورفولوژی گل

درس گیاهشناسی با تاکید بر شناسایی و یادگیری ریخت شناسی و مورفولوژی بخش های مختلف یک گیاه به خودی خود درسی پیچیده و دشوار است. به طوری که دانشجویان را برای یادگیری و به خاطر سپردن هر قسمت از یک گیاه دچار چالش ها و مشکلات زیادی می کند. این پاور پوینت با هدف ساده سازی یادگیری درس گیاهشناشی و مورفولوژی گیاهی توسط مدرس متخصص دکتر انورخواه تدوین شده تا دانشجویان را در یادگیری هرچه بهتر و ساده تر این درس یاری کند. پاورپوینت حاضر مربوط به ریخت شناسی (مورفولوژی) خارجی و داخلی گل در  گیاهان است که  قسمت های مختلف یک گل را به زبانی ساده و قابل فهم همراه با تصاویر مختلف برای درک بهتر نشان می دهد و به دانشجویان کمک شایانی در جهت یادگیری هرچه بهتر بخش های مختلف گل و اندام های زایشی و تولید مثلی گیاهان می کند

این پاورپوینت مناسب برای دانشجویان زیست شناسی گیاهی، اکولوژی، کشاورزی (کلیه گرایش ها) و علوم و تکنولوژی بذر ، سیستماتیک و تاکسونومی، مهندسی فضای سبز، باغبانی، خاکشناسی، ماشین های کشاورزی، علوم دام و دامپروری و گیاهپزشکی، آبیاری، محیط زیست،، منابع طبیعی و گیاهان دارویی بوده و برای ازمون های کلاسی، ارشد و دکترا مناسب است.

 

 

فرمت فایل: پاورپوینت به زبان فارسی

تعداد صفحات:34 اسلاید

قسمتی از متن

گل ساختار مخصوص نهاندانگان(Angiosperm) می باشد و مانند جوانه ها از کنار برگ کوچکی بنام براکته (Bract)  خارج می شود و روی قسمتی از ساقه به نام پایه گل(Pedicel or peduncle) یا دمگل قرار گرفته است. صرف نظر از شکل، تمام گل ها دارای مشخصات کلی و مشترک هستند. بخش انتهای دمگل متورم شده و قسمت های مختلف گل بر روی آن قرار می گیرد که نهنج (Receptacle or Thalamus) نامیده می شود. یک گل شامل چهار قسمت کاسبرگ (Sepal)، گلبرگ (Petal)، پرچم (Stamen) و مادگی (Pistil) است.به مجموعه کاسبرگ ها و گلبرگ ها پوشش گل (Pergounnium or Perianth) گفته می شود که درزیر محل اتصال پرچم و تخمدان به نهنج متصل می گردد. همچنین مجموع پرچم و مادگی اندام های زایای گل را تشکیل می دهند.

برای دانلود کلیک کنید