پاورپوینت کامل با موضوع بهائیت آئین شیطان

- پاورپوینت کامل با موضوع بهائيت آئين شيطان

پاورپوینت کامل با موضوع بهائیت آئین شیطان

 

 

 

 

 

 

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل : .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد اسلاید : 114 اسلاید

قسمتی از متن .ppt :

بهائیت آئین شیطان

فصل اول شیخیه

شیخ احمد احسائی

تحصیلات شیخ احمد
شیخ احمد  و دربار قاجار
بهشت فروشی شیخ احمد
نقطه جدائی و اختلاف با علماء
ماجرای شیخ با مرحوم صاحب جواهر
درگذشت شیخ احمد

 آراء خاص  شیخ احمد

معاد با جسم هورقلیائی
امامت و نقش ائمه در آفرینش
حیات عنصری امام زمان

زندگینامه سید کاظم رشتی

ویژگیهای منفی سید کاظم
دشمنی با علمـا
همنوائی  با دشمنان شیعه

جانشینان سید کاظم رشتی

محمد کریم خان کرمانی
میرزا حسن گوهر
میرزا  محیط شاعر کرمانی
سید علی محمد شیرازی

فرقه های شیخیه

کرمانی
الف ) کریم خانیه
ب  ) باقریه
آذربایجانیها
الف ) حجه الاسلامیه                 ب)ثقهالاسلامیه
ج  )احقاقیه

اختلاف آراء فرق مختلف

شیخیه کرمان و آذربایجان در اعتقادات خود را پیرو آراى شیخ احمد احسایى و سیدکاظم رشتى مى‏دانند اما در فروع دین و اعمال با یکدیگر اختلاف نظر دارند. کرمانى‏ها از شیوه اخبارى‏گرى پیروى مى‏کنند و به تقلید از مراجع اعتقاد ندارند. اما شیخیه آذربایجان به اجتهاد و تقلید معقتدند و از مراجع تقلید خودشان پیروى مى‏کنند. البته در عقاید نیز شیخیه آذربایجان برخلاف شیخیه کرمان، خود نیز به اجتهاد مى‏پردازند و آراى شیخ احمد و سیدکاظم را بر اساس تلقى خویش از احادیث تفسیر مى‏کنند.

مهم ترین تفاوت «رکن رابع»

یکى از اختلافات شیخیه کرمان و آذربایجان مسأله رکن رابع است. شیخیه کرمان اصول دین را چهار اصل توحید، نبوت، امامت و رکن رابع مى‏دانند. مراد آنها از رکن رابع، شیعه کامل است که واسطه میان شیعیان و امام غایب مى‏باشد.([1]) همین اعتقاد است که میان شیخیه (کرمان) و بابیه ارتباط ایجاد مى‏کند. چنانکه در بحث از بابیه خواهیم دید پس از درگذشت سیدکاظم رشتى، سید على‏محمد باب مدعى شد که شیعه کامل و رکن رابع که واسطه میان شیعیان و امام غایب است اوست. در نتیجه مقام بابیت امام عصر را از آن خود دانست و خود را دروازه اتصال با مهدى موعود معرفى کرد.گر چه او در ادامه کارش مدعى مقام بابیت علم خداوند نیز گردید، اما شیخیه آذربایجان بشدت منکر اعتقاد به رکن رابع هستند([2]). و اصول دین را پنج اصل توحید، نبوت، معاد، عدل و امامت مى‏دانند. آنان چنین استدلال مى‏کنند که شیخ احمد احسایى در ابتداى رساله »حیوهالنفس« و سیدکاظم رشتى در رساله »اصول عقاید«، اصول دین را پنج اصل مذکور مى‏دانند و می گویند که در هیچ یک از کتب و رسایل این دو نفر نامى از رکن رابع برده نشده است.([3]) ([4])

 [1]    آنان معاد و عدل را از اصول عقاید نمى‏شمارند، چرا که اعتقاد به توحید و نبوت،
خود، مستلزم اعتقاد به قرآن است و چون در قرآن عدالت خدا و معاد ذکر شده است، لزومى
ندارد که این دو اصل را در کنار توحید و نبوت قرار دهیم

[2] .. احقاق‏الحق، ص167 – 223.
[3]   رک غلامحسین معتمدالاسلام، کلمه ای از هزار ،  تبریز  ، چاپخانه شفق  ص 64 ـ 66
[4]آشنائی با فرق و مذاهب اسلامی صص175 تا 178 با اندکی تصرف و تلخیص

فهرست مطالب و اسلایدها:

فصل اول: شیخیه

فصل دوم بهائیت

فصل سوم: نقدی بر اعتقادات بهائی

فصل چهارم:تعالیم  دوازده گانه بهائیت

فصل پنجم احکام بهائیت

فصل ششم نظام و تشکیلات  اداری

فصل هفتم:بهائیت و سیاست

فصل هشتم : بهائیت و تعارضات فرا رو

برای دانلود کلیک کنید