پاورپوینت با عنوان خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک Strategic Management فرد آر . دیوید Fred R.David ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابی

- پاورپوينت با عنوان خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک Strategic Management فرد آر . دیوید  Fred R.David ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابی

پاورپوینت با عنوان خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک Strategic Management فرد آر . دیوید Fred R.David ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابی

پاورپوینت با عنوان خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک Strategic Management فرد آر . دیوید  Fred R.David ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابی 

 

در فرمت پاورپوینت . 49 اسلاید قابل ویرایش

 

تعریف مدیریت استراتژیک : 
هنر وعلم تدوین ، اجرا وارزیابی تصمیمات وظیفه ای چندگانه که سازمان راقادر می سازد به هدفهای بلندمدت خود دست یابد.
 
فرآیند مدیریت استراتژیک (Strategies management process )
-1  تدوین استراتژی ها
-2  اجرای استراتژی ها
 -3 ارزیابی استراتژی ها 

 

تدوین استراتژی ها
مقصود از تدوین استراتژی این است که ماموریت شرکت تعیین شود،شناسایی عواملی که در محیط خارجی سازمان راتهدید میکنند یا فرصتهایی رابه وجود می آورند ، شناسایی نقاط قوت وضعف داخلی سازمان ، تعیین هدفهایی بلند مدت،در نظرگرفتن استراتژیهای گوناگون وانتخاب استراتژی خاص جهت ادامه فعالیت.

اجرای استراتژی ها
اجرای استراتژی ها رامرحله عملی مدیریت استراتژیک می نامند.منظور از اجرای استراتژی ها این است که کارکنان ومدیران بسیج شوند واستراتژی تدوین شده رابه مرحله عمل در آورند.در مدیریت استراتژی مرحله اجرای مشکل ترین مرحله بوده،وایجاب میکند که افراد خود را متعهد به سازمان نمایند،موفقیت مرحله اجرایی استراتژی هابدین امر بستگی دارد که مدیران بتوانند در کارکنان ایجاد انگیزه نمایند. 

 ارزیابی استراتژی ها
آخرین مرحله در مدیریت استراتژیک ارزیابی استراتژیک بوده که سه فعالیت عمده به شرح زیر صورت می گیرد:
الف- بررسی عوامل داخلی وخارجی که پایه واساس استراتژیهای کنونی قرارگرفته اند.
ب- محاسبه وسنجش عملکرد ها
ج- اقدامات اصلاحی 

 

 

برای دانلود کلیک کنید