دانلود پروژه بررسی نمونه های اموزشی خارجی
دانلود پروژه بررسی نمونه های اموزشی خارجی در69 اسلاید پاورپوینت
معماری هنر دمیدن روح در کالبد هنر
معماری تنها به بازی گرفتن استادانه فرم ها نیست بلکه ماهیت آن ساختار فضا و صورت بخشیدن به مکان است.
اگر محیط آموزشی بخواهد زمینه ای ثمربخش برای نسل آینده باشد
ساختمانهایش می بایست خلاقانه باشند, نه تقلید شده. محیطی محرک برای آزاد کردن اندیشه و بیان خلاق
“تمام مکان هایی که انسان برای تامین خواسته خود در فراگیری، از آنها استفاده می کند مدرسه نام دارد و این مکان ها، تنها برای یادگیری و آموختن عقاید و نظریات نمی باشند بلکه برای فهم و ادراک دلایل وجود هر چیز و مناسبت های دو جانبه و روابط بین انسان و طبیعت نیز مورد استفاده قرار می گیرند.
مقدمه
درتعلیم و تربیت جدید
فضای آموزشی و فیزیکی مدرسه نه تنها یک محیط خشک و بی روح و فاقد تاثیر در
فرآیند یادگیری محسوب نمی گردد, بلکه بعنوان یک عامل زنده و پویا در کیفیت
فعالیتهای آموزشی و تربیتی دانش آموزان ایفای نقش می کند
فرم ساختمان در رابطه با اقلیم
شکل ساختمان می تواند تاثیر زیادی در هماهنگ ساختن اقلیم و نیز در تعدیل انتقال شرایط بحرانی هوای خارج به داخل ساختمان داشته باشد.
برای پی بردن به نقشی که شرایط گرمایی هر منطقه(دمای هوا و شدت تابش آفتاب) در شکل دادن به ساختمانهای آن منطقه دارد, باید نسبت اهمیت هر یک از عوامل را مشخص نمود. اما به طور کلی می توان چنین گفت که شدت زیاد تابش آفتاب باعث کشیدگی ساختمان در جهت محور شرقی و غربی می گردد.
انتخاب جهت قرار گیری ساختمان
جهت استقرار بنا, به طور کلی به عواملی چون وضع طبیعی زمین, میزان نیاز به فضاهای خصوصی با کنترل و کاهش صدا و باد و تابش بستگی دارد.
عمده ترین اقدام یک معمار آن خواهد بود که ساختمان را به نحوی قرار دهد تا بیشترین استفاده از نور خورشید با شرایط گرمای بهداشتی و روانی حاصل آید.
کاربریهای سازگار و ناسازگار با فضاهای آموزشی
کاربریهای یک فضای آموزشی باید موارد زیر را دارا باشد:
فضای سبز, آتش نشانی, مراکز پلیس, مراکز فرهنگی, سینما و تاتر.
کاربریهای یک فضای آموزشی نباید موارد زیر را دارا باشد:
شبکه ارتباطی حمل و نقل گسترده و تاسیسات شهری.
تغییرات در سیاستها و برنامه ریزیهای مدرسه ای
*قبلاآموزش بر پایه کتابها و کلاسهای استاندارد شده ای بود.
*قبلاطرح ساختمانها به صورت پلانهای بلوک بندی شده مستطیل شکلی بود.
*قبلا سایز کلاسها بزرگ وبا ظرفیت حدود سی یا بیشتر
اداره ساخت مدارس نیویورک سیتی مجری ساخت آن است . اسکلت فلزی و آجر قرمز قاب شده – پنچره های آلومینیومی رنگی – جداره لعابی شیشه ای – موزائیک سیمانی نما مرمر از ویژگیهای آن است. در اصل در سال 1997 تکمیل شده است و یک مکان خاص در مجاورت منطقه مسکونی از خانه های دو و سه طبقه می باشد. دو طبقه بعدها به انتهای ساختمان اضافه شده است که حدودا فضای مدرسه را دو برابر می کند.
پلکان جدید و آسانسور جایگزین پلکان قدیمی و تکمیل نشده قبلی شده است. سمت غربی یک موتور خانه و یک ورزشگاه و در سمت شرقی 19 کلاس درس قرار دارد.
ورودی
این بنا به علت داشتن یک ورودی با مشکلات فراوانی روبرو شده است که از جملۀ این مشکلات می توان تداخل فضاها را بیان کرد که این امر باعث شده دسترسی به بخشهای دیگر با مشکل مواجه شود.
راهروها
بدلیل طولانی بودن راهروها دسترسی به بخشهای دیگر به آسانی ممکن نمی باشد و برای دسترسی به آنها باید این راهروی طولانی را طی کرد.
در قسمت تلاقی دو راهرو یک کریدور عریض تعبیه شده است که بتواند جوابگوی سرویس پله ها و راهروها باشد.
سرویس پله
* دسترسی به سرویس پله ها بعد از ورود به ساختمان طولانی بوده.
* سرویس پله های اصلی دارای بازوهای حرکتی با عرض مناسب بوده که از تداخل میان راهروها و حرکت در سرویس پله ها با گذاشتن یک پاگرد و درب ورودی جلوگیری کرده است.
* همچنین جانمایی آسانسورها در بیرون از سرویس پله استفاده از آن را راحتتر کرده است.
* در سرویس پله های اصلی مکان مکث مناسب با ظرفیت مطلوب جهت رفت و آمد در جلوی سرویس پله ها در نظر گرفته شده است.
* قرار گرفتن دو سرویس پله در انتهای راهروهای ارتباطی امکان استفاده مطلوب از آنرا برای قسمتهای مختلف فراهم آورده است.
کلاسها
کلاسها از همدیگر مجزا بوده و در یک نقطه متمرکز نشده که این را می توان از نقاط منفی و مثبت دانست. بدین جهت مثبت می باشد که :
* از ازدحام جمعیت هنگام تعطیلی کلاسها جلوگیری می کند.
* در هر کلاس یک کمد تعبیه شده است.
بدین جهت منفی می باشد که :
* فاصلۀ آن از ورودی زیاد بوده و دسترسی آسان با درب خروجی مهیا نشده است.
* تداخل آن با بخش کودکستان که هیچ گونه همسویی با هم ندارند.
* شکل کلاسها تقریبا مربع بوده که نمی توان چیدمان خوبی را در آن اجرا کرد…………………………………
دانلود پروژه بررسی نمونه های اموزشی خارجی,نمونه های فضای اموزشی,مدارس خارجی,فرم ساختمان در رابطه با اقلیم,محل قرار گیری مدارس,بخش های مورد نیلز در مدارس,نحوه چیدمان کلاس,فضای سبز در معماری مدارس