پیشینه پژوهش نظریه های خودتنظیمی

توضیحات : پیشینه پژوهش نظریه های خودتنظیمی تعداد صفحه 76 در قالب Word قابل ویرایش. بخشی از متن : یادگیری خود تنظیمی به اعتقاد روان شناسان هر رفتاری که از ما سر می زند، معلول یادگیری است. بدین معنی که یک رشته از یادگیری های ساده تر موجب یادگیری های پیچیده تر می شوند. به علاوه چون محیط زندگی افراد آدمی همواره در معرض تغییر است، انسان برای غلبه بر این دگرگونی ها ناچار از یادگیری است (مختاری، 1389). یادگیری، یک فرایند است. در هر فرایند، عوامل و متغیرهایی در حال تعاملاند. بر خلاف گذشته که تصور میشد توانایی یادگیری هر فرد، تابعی از میزان هوش و استعدادهای اوست، در چند سال اخیر این نظریه در میان ز ممغیرذاتی نیز در این رابطه، مهم