پاورپوینت معماری سرویس گرا و مدیریت فرایندهای کسب و کار
این پاورپوینت در مورد معماری سرویس گرا و مدیریت فرایندهای کسب و کار در68 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل: معماری سرویس گرا و مدیریت فرایندهای کسب و کار،معماری سرویس گرا، مدیریت فرایندهای کسب و کار،BPM،چرخه عمر و اجزای ،SOA،معماری سرویس گرا،معرفی معماری سرویس گرا ،معماری سرویس گرا ،، و…ومنابع می باشد
قسمتی از متن:
معماری سرویس گرا ساخته شد تا به شرکت ها برای نیازمحاسباتی شان انعطاف بخشد. به دلیل اینکه خصوصیت اساسی SOA توزیع معماری محاسبه است، این شانس را برای شرکت ها به وجود می آورد تا میان سکوهای(Platform) مختلف، مکان های مختلف و پشتیبانی فناوری اطلاعات محلی (Local) مختلف کار کنند.
مدیریت فرایند کسب و کار)BPM و SOA(معماری سرویس گرا) می توانند با هدف نهایی بهبود فرآیندهای کسب کار و عرضه محصولات و خدمات به مشتریان نهایی، مکمل یکدیگر باشند. BPM یا مدیریت فرآیند کسب و کار، ابزاری است که می تواند محصولات و سرویس های مورد نظر را خلق نماید، در حالی که SOA یا معماری سرویس گرا به عنوان موتوری عمل می کند که BPM را به کار می اندازد و کار مورد نظر را به کاربر مشخص می رساند. این رابطه رابطه ای نمادین است که می تواند به طور کلی تمام عملیات شرکت را بهینه سازی کند.
با داشتن این نوع معماری، یک مدیریت فرآیند با مرکزیت وب و معماری سرویس گرا می تواند میان یک شبکه گسترده ی ناپیوسته کار کند. این کار باعث می شود دیگری نیازی به متمرکز کردن زیر ساخت های IT به منظور اجرای BPM بر روی یک شبکه گسترده نباشد. متمرکز سازی به ناچار همراه هزینه های سرباری مانند نصب کردن محیط IT، نگهداری از پرسنل زیرساخت و نیز پشتیبانی آن می باشد.
بنابراین ادغام SOA و BPM نه تنها موجب منعطف شدن شرکت ها در اجرای فرآیند جریان کار می شود، بلکه می تواند این امکان را به آنها بدهد که بخش های جداگانه کسب و کارشان را به هم مرتبط و از همه مهم ترصرفه جویی زیادی در منابع مورد نیاز شرکت کنند. BPM و SOA فناوری هایی نوینی هستند که می توانند پتانسیل شرکت ها را برای رشدی چشمگیر افزایش دهند. اگر از BPM و SOA به درستی و به صورت مکمل استفاده شود می توانند موجب بهبود، بهره وری و در نتیجه بالا رفتن سود و تقویت رشد و دوام یک شرکت شوند.
امروزه ناهماهنگی یکی از مشکلات دنیای IT است، چرا که در شرکتها از برنامه های زیادی با زبانهای مختلف استفاده شده است و قطعاً این برنامه ها باید قادر به ارتباط برقرار کردن با یکدیگر باشند. و این ایجاد ارتباط موضوعی سخت و دشوار است.
سیستم های قدیمی که با زبانهایی که پشتیبان آنها پلت فرم های در حال انقراض هستند مجبور به برقراری ارتباط با نرم افزارهایی که با زبان های جدید نوشته شده اند، خواهند بود. این سیستم های قدیمی مشکلات زیادی برای ما ایجاد می کنند و گاه ترجیح می دهیم آنها را از رده خارج کنیم و جایگزین جدیدی برای آنها بیابیم؛ تضمینی نیست که سیستم های جدید به خوبی و کاملی سیستم های قدیمی کار کنند. این برنامه های کاربردی در طی زمان امتحان خود را پس داده اند، در کارهای روزانه واقعی درگیر شده و آزموده شده اند. مشکلاتی که برنامه نویسان به عنوان پراکندگی کد در این برنامه ها می بینند همان واقعیت اداره چرخه ها و حلقه ها و موارد استثنائی جهان واقعی است. در حالی که به دنبال سیستم های منظم و منسجمی هستیم.
در حالی که کدهایی وجود دارند که ارزش باقی ماندن ندارند، بسیاری از نرم افزارهای قدیمی با اصول ذهنی نوشته می شوند امروزه این اصول اساساً تغییر کرده اند. بعضی اوقات برنامه ها با اهداف خوب نوشته می شوند ولی به روشی که استفاده دوباره آنها در نرم افزارهای دیگر بسیار دشوار است. با این حال روشهایی برای مدرنیزه کردن، قابل استفاده مجدد کردن و افزودن بر قدرت برنامه هایی که قدیمی و در عین حال برای سازمان بحرانی هستند (برنامه های اساسی سازمان) وجود دارد.