پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی و مدیریت سازمان های پیچیده
این پاورپوینت در موردمدیریت رفتار سازمانی و مدیریت سازمان های پیچیده در 407 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل: مدیریت رفتار سازمانی و مدیریت سازمان های پیچیده،مدیریت سازمان های پیچیده،Organizational Behavior ،رفتار سازمانی،ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم مدیریت راهبردی،سازمان های پیچیده و…ومنابع می باشد
nمدیریت رفتار سازمانی یا Organizational Behavior را شاید بتوان یکی از کلیدیترین و زیربناییترین درسها در دورههای مدیریتی دانست (دانشجویان مدیریت، معمولاً این درس را به اختصار، OB مینامند).
n
nدرس مدیریت رفتار سازمانی با به کارگیری و استفاده از حوزههای متعدد علمی، میکوشد مجموعهای از مبانی اولیه رفتارشناسی فردی و رفتارشناسی در محیط سازمانی را به ما بیاموزد
n
تمامی مکاتب فکری وادیان الهی بویژه دین مبین اسلام که آخرین و کاملترین ادیان الهی است اهمیت ویژه ای به انسان و شخصیت معنوی و پنهانی او داده است . به همین جهت در بیان علوم مدیریت رفتار سازمانی از اهمیت و جایگاهی خاص برخوردار است زیرا هر قدر که استراتژی وتکنولوژی سازمانی پیچیده باشد و هر قدر علوم جدید کشف شود باز هم رمز موفقیت و در خدمت گرفتن آن به عامل انسانی بستگی دارد و هر چه فشار های رقابتی اقتصاد جهانی بیشتر شود مدیریت ماهرانه نیروی انسانی بیش از هر زمان دیگر اهمیت می یابد .
nاگر چه راحت نمیتوان به چنین سوالی جواب داد، اما اگر بخواهیم کمی راحت برخورد کنیم، باید بگوییم که نه! مدیریت رفتار سازمانی یک علم مستقل نیست.
nبه معنایی که فیزیک و شیمی و روانشناسی و جامعه شناسی و فلسفه و مهندسی الکترونیک علم هستند، نمیتوان مدیریت رفتار سازمانی را یک علم در نظر گرفت. اکثر رشتههای علمی، از رشتههای دیگر مطالب و یافتههای مختلف را قرض میگیرند و مورد استفاده قرار میدهند. اما معمولاً بخشهایی از آن علوم هم، به خودشان اختصاص دارد
n
nلازم نیست مدیر باشیم یا دانشجوی مدیریت، تا به مباحث درس رفتار سازمانی نیازمند باشیم. هر کسی در هر مجموعهای فعالیت میکند، لازم است با مبانی رفتار سازمانی آشنا باشد. بیرون آمدن از انزوای فردی و شروع زندگی اجتماعی، به معنی این است که نیاز به دانش رفتار سازمانی آغاز شده است.
n
n
}رفتار سازمانی: رشته ای از مطالعات منظم، که تاثیر سه تعیین کننده رفتار در سازمان یعنی
◦افراد
◦گروه ها
◦ساختار سازمانی
را بر رفتار کارکنان مورد مطالعه قرار میدهد .
}هدف آن بالا بردن مهارتهای مدیران برای شناخت علل رفتار، پیش بینی رفتار،تغییروکنترل رفتار و اثر شیوه ای است که افراد بر عملکرد سازمان میگذارند.
مشکلات بالقوه روش امتیازی متوازن:
فقدان زمان برای تصمیم گیری متمرکز بر استراتژی
برگزاری مستمر جلسات بررسی مبانی استراتژیک مشکل است
اداره امور سازمان بین کارایی عملیاتی و استراتژی دچار اختلال می شود.
تعیین معیار های مناسب کار مشکلی است
جاری کردن اهداف تا سطوح پایین کار مشکلی است
وجود مقاومت در برابر انجام آن
عملکرد بالا را تضمین نمی کند
اگر مدیران در ارایه استراتژی قصور ورزند کاری صورت نمی گیرد
تفویض اختیار ،اعتماد و انگیزش بالایی را نیاز دارد.
مزایای روش امتیازی متوازن:
بهبود اثربخشی مدیریت با دیدگاه عملی و مشترک از استراتژی
تضمین و بهینه کردن پیامدهای استراتژیک برای مجموعه ای از منابع
تواناسازی کارکنان برای کاربه طریقهای هماهنگ ،سازگار و همکارانه در راستای اهداف سازمانی
ارزش آفرینی در زمان سریع تر بدلیل تصمیم گیری با اطلاعات بهنگام و تخصیص منابع
اجرای بهتر استراتژی باتبیین چشم انداز مشترک وایجاد اجماع نظردر همسو شدن با استراتژی سازمان