پاورپوینت حسابداری وجه نقد در حسابداری میانه

دانلود فایل

پاورپوینت حسابداری وجه نقد در حسابداری میانه

 

این پاورپوینت در مورد حسابداری وجه نقد در حسابداری میانه در 42 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل: حسابداری وجه نقد در حسابداری میانه،صورت گردش وجوه نقد در حسابداری میانه،صورت گردش وجوه نقد،جریانهای نقدی،بهای تمام شده سرمایه گذاری،مفهوم صورت گردش وجوه نقد،ساختار صورت گردش وجوه نقد،گردش وجوه نقد،فعالیتهای عملیاتی ،بازده سرمایه گذاریها و سود پرداختنی ،مالیات بر درآمد وجه نقد و اجزای تشکیل دهنده آن،جریانهای نقدی،تعریف حسابداری،وجه نقد،تعریف وجوه نقد،تنخواه گردان،کسری و اضافه صندوق و…ومنابع می باشد

قسمتی از متن:

nوجوه نقد معمولا شامل وجوه نقد نزد بانک ها و وجوه نزد صندوق و تنخواه گردان ها می باشد . اهداف رسیدگی به وجوه نقد و بانک شامل موارد زیر است:

n

n۱- کلیه ی وجوه نقد منعکس در صورت های مالی در تاریخ ترازنامه موجود بوده است. ( هدف اثبات وجوه)

n

n۲- مالکیت واحد مورد رسیدگی بر کلیه ی وجوه نقد به استناد اسناد و مدارک موجود بوده ( هدف اثبات مالکیت)

n

n۳- ارزش وجوه نقد متعلق به شرکت در تاریخ ترازنامه متکی به اسناد و مدارک مثبته و بز طبق استانداردهای حسابداری منعکس گردیده باشد .( هدف ارزشیابی و کامل بودن)

n

n۴- مبالغ مندرج در ترازنامه به نحو صحیح و طبقه بندی و افشاء شده است. ( هدف اثبات افشاء و ارائه )

nسابرسان در رسیدگی به حساب موجودی نقد و بانک و همچنین در سایر دارایی ها می بایست توجه داشته شود و از آن جا که ذاتی موجودی نقد بانک بیشتر از سایر دارایی ها می باشد لذا حساسیت خاصی در رسیدگی ها برخوردار است. حسابرسان برای رسیدن به اهداف فوق الذکر حساب موجودی نقد و بانک را می بایست طبق برنامه ی حسابرسی موجودی نقد و بانک به مرحله اجرا در آورند تا ادعاهای مدیریت به شرح فوق را اثبات نمایند.

n

nعبارتست از موجودی نقدی و سپرده های دیداری نزد بانکها و موسسات مالی اعم از ریالی و ارزی( شامل سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت بدون سررسید) به کسر اضافه برداشتهایی که بدون اطلاع قبلی مورد مطالبه قرار می گیرد.

n

nبهای تمام شده سرمایه گذاری

n

nبهای تمام شده یک سرمایه گذاری شامل قیمت خرید سهام به علاوه مخارج تحصیل از قبیل کارمزد کارگزار ، حق الزحمه و عوارض و مالیات خرید می باشد .

n

nچنانچه سرمایه گذاری تحصیل شده در برگیرنده سود تضمین شده یا سود سهام تعلق یافته و دریافت نشده باشد ، بهای تمام شده عبارت از بهای خرید پس از کسر هرگونه سود تعلق یافتۀ دریافت نشده خواهد بود .

n

nسرمایه گذاری کوتاه مدت در سهام ( سرمایه گذاری جاری )

n

n

n1.  برای قضاوت استفاده کنندگان در خصوص مبلغ، زمان و میزان اطمینان از تحقق جریانهای نقدی آتی.

n2.  بیان نحوه ارتباط بین سودآوری واحد تجاری و توان آن جهت ایجاد وجه نقد و تعیین کیفیت سود تحصیل شده توسط واحد تجاری.

n3.  کنترل میزان دقت ارزیابیهای گذشته جریانهای نقدی آتی.

n4.  انعکاس رابطه بین فعالیتهای واحد تجاری و دریافتها و پرداختهای آن.

n

n به طور کلی در حسابداری صورتهای مالی به 4 دسته ی ترازنامه، صورت سود وزیان، صورت سود وزیان جامع و صورت جریان وجوه نقد دسته بندی میشوند. در ایران صورتهای مالی تاپیش از انقلاب تنها محدود به ترازنامه ،صورت سود و زیان و صورت سود وزیان انباشته بود. از آنجا که صورت سود وزیان برمبنای حسابداری تعهدی است، ممکن است سود خالص جریان نقد عملیات را به خوبی نشان ندهد وگاهی ممکن است شرکت سود خالص و رو به رشد داشته باشد ولی به دلیل عدم توانایی درایجاد جریان نقد دچار مشکل اساسی و ورشکستگی شود که برای رفع این مشکلات از صورت جریان وجوه نقد که براساس مبنای نقدی تهیه میشود  استفاده شده است.

دانلود فایل