پاورپوینت حاکمیت و انواع آن

دانلود فایل

پاورپوینت حاکمیت و انواع آن

 

پاورپوینت حاکمیت و انواع آن شامل 31 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم سیاسی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

تعریف حاکمیت

حاکمیت واحد فئودالی را بر واحد دیگر داشته باشد. در این میان دو قدرت با خصلت فئودالی وجود داشت که ادعای استقلال و عدم وابستگی می‌کرد و خود را تابع و محکوم هیچ قدرت برتری نمی‌شمرد. نخست قدرت امپراطوری، آنگاه قدرت کلیسایی.

کلیه جوامع مسیحی از یک سو به اقتدار کلیسا وابسته بودند و از سوی دیگر مطیع سازمان حکومتی امپراطوری بودند که جنب غیر مذهبی داشت و باقیمانده کهن رم بود. واقعیت اینکه هیچ کدام از دو قدرت مزبور واقعاً حاکمیت نداشتند. زیرا قدرت امپراطوری بر اساس نظریه حاکمیت الهی عملاً از کلیسا ناشی می‌شد و امپراطوران تاج خود و فرمان حکومت را ضمن تشریفات مذهبی از دست بالاترین مرجع دینی یا نماینده او دریافت می‌داشتند و از طرف دیگر همین قدرت امپراطوری چه از نظر حقوق مرسوم زمان و چه از لحاظ عملی مستقیماً بر انتخاب پاپ و انتخاب برخی دیگر از مقامات بالای روحانی نفوذ داشت هر دو لازم و ملزم یکدیگر بودند و روابط فیما بین آنها بر اساس موازین تقابل بود.

بنابراین از آنجا که نظریه حاکمیت همزمان با تشکیل دولت ـ کشورهای جدید طرح و در حقیقت همراه با آن قالب گیری شده است، طبیعی است که حاکمیت و دولت به عنوان دو مفهوم لازم و ملزوم تلقی شوند.

و

 

فهرست مطالب

تعریف حاکمیت

حاکمیت

منشاء حاکمیت

مفهوم حاکمیت و تحولات تاریخی آن

انواع حاکمیت

پایان

 

عنوان : حاکمیت و انواع آن

فرمت : پاورپوینت

حجم : 232 کیلوبایت

تعداد صفحات : 31

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

abmf 2وحاکمیت و انواع آن - پاورپوینت حاکمیت و انواع آن

دانلود فایل