پاورپوینت جهانی سازی چیست

دانلود فایل

پاورپوینت جهانی سازی چیست

 

پاورپوینت جهانی سازی چیست شامل 38 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم اجتماعی، علوم سیاسی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

جهانی سازی نوعی دیگری از جهانی شدن است که برخی از اندیشمندان آن را پروژه ای می دانند که نظام سرمایه داری آن را به منظور تسلط بر جهان طراحی کرده است. بر اساس این نظریه جهانی شدن موجب فقیرتر شدن فقرا و ثروتمندتر شدن اغنیا می داند.

جهانی شدن از منظر اندیشمندانی که موافق این رویه هستند پروسه و فرایندی است که در نهایت امر به لیبرالیسم اقتصادی، همکاری های فراملی و بین المللی و فرهنگ مصرف گرا رهنمون می شود. از برجسته ترین متفکران و طرفداران این ایده، فرانسیس فوکویاماست که با طرح ایده پایان تاریخ، اذعان کرد که پیروزی لیبرالیسم بر کمونیسم پایان تاریخ را نشان می دهد. او در سال ۱۹۸۹ در مقاله ای که در روزنامه نشنال اینترست چاپ می کند می گوید پایان تاریخ پیش روی ماست: «آنچه شاهد هستیم صرفا پایان جنگ سرد یا گذر از دوره ویژه ای از تاریخ پس از جنگ نیستیم، بلکه پایان تاریخ نیز هست؛ یعنی نقطه پایان تطور ایدئولوژیک بشریت و جهانی شدن دموکراسی لیبرال غربی به مثابه شکل نهایی دولت بشری»

فوکویاما در توضیح پایان تاریخ خود با اشاره به مقاله چاپ شده در روزنامه نشنال اینترست می گوید: « در چند سال اخیر که دموکراسی لیبرال بر ایدئولوژی های رقیب مانند سلطنت موروثی و فاشیسم و کمونیسم پیروز شده، اجماعی شایان توجه در خصوص مشروعیت آن به عنوان نظام حکومتی پدید آمده است». او با بیان عقاید مارکس و هگل در مورد تکامل تاریخ، درباره روند جهانی شدن می گوید: « این دو معتقد بودند این سیر تکاملی نه تصادفی است نه غیرقابل فهم ولو به خط مستقیم پیش نرود یا امکان تردید وجود داشته باشد که آیا در نتیجه این پیشرفت تاریخ آدمی به خوشبختی بیشتر و وضع بهتر دست یافته است». در نهایت می توان گفت این نوع جهانی شدن به لیبرالیزه شدن تمام جهان و فائق آمدن ایدئولوژی لیبرال – دموکراسی در جهان نظر دارد و آن را فرایند طبیعی برای رسیدن به آن می داند.

و …

فهرست مطالب

مقدمه
جهانی سازی
جهانی بودن
پایان

 

عنوان : جهانی سازی چیست

فرمت : پاورپوینت

حجم : 392 کیلوبایت

تعداد صفحات : 38

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

knin 2وجهانی سازی چیست - پاورپوینت جهانی سازی چیست

دانلود فایل