پاورپوینت آژانس بین المللی انرژی هسته ای

دانلود فایل

پاورپوینت آژانس بین المللی انرژی هسته ای

 

پاورپوینت آژانس بین المللی انرژی هسته ای شامل 48 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم اجتماعی، علوم سیاسی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

دغدغه استفاده بهینه از انرژی هسته‌ای در راه مقاصد غیرنظامی و توسعه صلح آمیز آن در راه تامین سلامت و سعادت بشری در سراسر جهان، و جلوگیری از استفاده‌های نظامی از انرژی اتمی،- با تشویق کشورها توسط ارائه همکاریهای فنی و تکنولوژیک به آنها- و حصول اطمینان از اینکه مواد هسته‌ای قرار داده شده در اختیار آن کشورها در مقاصد نظامی استفاده نخواهد شد کشورها را بر آن داشت تا سازمانی را بنا نهند که برآورنده این اهداف باشد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک ارگان مستقل سازمان ملل متحد است که بر تهیه انرژی هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز و التزام به معاهده عدم تکثیر هسته‌ای نظارت دارد. آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، هرچند در زمره نهادهای تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد نبوده، و سازمان مستقلی بشمار می‌آید اما با اینحال تحت هدایت عالیه سازمان ملل متحد قرار دارد و در چهارچوب نظام ملل متحد فعالیت می‌کند. تنها سازمان تخصصی است که مستقیما به مجمع عمومی و در موارد ضروری به شورای امنیت و شورای اقتصادی و اجتماعی گزارش می‌دهد. 

آژانس، نقشی سترگ و افزایش یابنده در تضمین استفاده صلح آمیز از مواد هسته‌ای، در گستره جهان، بر عهده گرفته است. به گفته بنجامین شیف« آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد تضمین استفاده صلح آمیز از مواد هسته‌ای موفق بوده است. چرا که شواهد نشان می‌دهند هیچ کشوری، به موجب مقررات ایمنی و تضمینی این آژانس موادی را که برای برنامه هسته‌ای صلح آمیز اختصاص یافته بود صرف مقاصد نظامی‌اش نکرده است.»

در حال حاضر، تعداد اعضای آژانس بالغ بر 151 کشور بوده و مقر آن در شهر وین (اتریش) است.

و …

فهرست مطالب

مقدمه
تاسیس آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای
اهداف آژانس
ساختار و تشکیلات
اعضای انتخابی
اعضای انتصابی
فعالیت‌های آژانس
ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
پایان

 

عنوان : آژانس بین المللی انرژی هسته ای

فرمت : پاورپوینت

حجم : 500 کیلوبایت

تعداد صفحات : 48

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

aqfb 1وآژانس بین المللی انرژی هسته ای - پاورپوینت آژانس بین المللی انرژی هسته ای

دانلود فایل