پاورپوینت آشنایی با انواع فونداسیون

دانلود فایل

پاورپوینت آشنایی با انواع فونداسیون ، در حجم 35 اسلاید قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه.

 

بخشی از متن:
کلمه فونداسیون از واژه فرانسوی Fondation (با همان تلفظ فونداسیون) به معنی اساس و بنیاد اقتباس شده است. در زبان انگلیسی به آن Foundation گفته می شود که به همان معنی بنیاد، اساس و پی می باشد. با توجه به فعالیت گسترده مهندسین فرانسوی در قرن بیستم در ساخت و سازهای زیربنایی کشور، بسیاری از کلمات رایج بین مهندسین (مثل شناژ و پوتر) از واژه های فرانسوی اقتباس شده است. حتی امروزه هم با گذشت زمان زیاد هنوز هم استفاده از این واژه ها بین مهندسین رایج است. معادل پارسی کلمه فونداسیون "پِی" می باشد که به اشتباه در بعضی کتب و متون فنی به آن شالوده هم گفته می شود. در ادامه خواهیم دید که پی یا فونداسیون لزوماً به معنی شالوده نیست و مهندسین در استفاده از واژه های فنی جهت انتقال کامل مفاهیم باید کمی محتاط باشند.
بخش زیرین سازه (شامل المان های سازه ای و خاک زیر آن) که نیروها و لنگرهای ناشی از روسازه را طوری به خاک یا سنگ بستر زیرین منتقل می نماید که تنش ها در خاک در محدوده ای قرار می گیرند که نه تسلیم رخ می دهد و نه نشست سازه بیش از میزان مجاز می گردد. فونداسیون همچنین پایداری سازه را در برابر لغزش و واژگونی تامین می نماید. در واقع فونداسیون یک عامل انتقالی بین روسازه و زمین است.
به طور خلاصه وظیفه فونداسیون انتقال بارهای بخش های فوقانی به خاک یا سنگ بستر زیر آن می باشد به نحوی که تنش های بیش از حد و نیز نشست های اضافی ایجاد نگردد.
و…

فهرست مطالب:
تعریف فونداسیون و اهمیت آن
انواع فونداسیون ها
شالوده منفرد
کلاف (شناژ)
شالوده دو ستونی (مرکب)
شالوده نواری
شالوده های شبکه ای
شالوده های گسترده
فونداسیون های عمیق
شمع ها
بررسی شمع ها از منظر جنس مصالح

این فایل با فرمت پاورپوینت در 35 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل پاورپوینت ایمنی در کارگاه(27 اسلاید)

دانلود فایل