مروری بر روانشناسی و مفهوم رنگها در طراحی و تبلیغات

دانلود فایل

مروری بر روانشناسی و مفهوم رنگها در طراحی و تبلیغات

1552499891 226 - مروری بر روانشناسی و مفهوم رنگها در طراحی و تبلیغات

مروری بر روانشناسی و مفهوم رنگها در طراحی و تبلیغات تئوری و مفهوم رنگ ها طراحی کردن رنگ ها یک کار ذهنی و درونی و فردی است . چیزی که باعث ایجاد و بروز یک عکس العمل در یک فرد می شود ممکن است در افراد دیگر باعث ظهور واکنش های متفاوتی گردد. گاهی این واکنش ها به دلیل اولویت بندی های شخصی است و گاهی به دلیل پس زمینه ی فرهنگی فرد. تئوری رنگ به نوبه ی خود یک علم به حساب می آید. مطالعه ی این که رنگ ها چگونه روی افراد مختلف اثرات متفاوت می گذارد، هم به صورت فردی هم به صورت گروهی، چیزی است که ممکن است در بعضی افراد باعث شود تا شغل خود را گسترش و بهبود ببخشند. کاری به آسانی تغییر دادن ته رنگ (hue) و اشباع رنگ (saturation) یک