مبانی نظری عزت نفس و پیشرفت تحصیلی

توضیحات : مبانی نظری عزت نفس وپیشرفت تحصیلی در 16 صفحه در قالب Word قابل ویرایش. بخشی از متن : فصل دوم: پیشینه تحقیق مبانی نظری مبانی تجربی مدل تحلیلی مبانی نظری: تعاریفی از عزت نفس: مازلو عزت نفس را عبارت میداند از شایستگی، توانمندی، کفایت، اطمینان، استقلال و آزادی. چنانچه ارضاء گردد فرداحساس ارزشمند بودن، توانا بودن، مثمر به ثمر بودن و احساس غرور و اعتماد به خود میکند و اگر ارضاء نگردد فرد احساس حقارت، درماندگی و ضعف میکند (مدی، 1976). راجرز عزت نفس را عبارت میداند از ارزیابی مداوم شخص نسبت به ارزشمندی خویشتن خود (شاملو، 1368). روزنبرگ میگوید: هر فرد آگاهیهایی در مورد خود دارد، بخش ارزشی این آگاهیها عزت نفس نام دارد رابسون عزت نفس را عبارت میداند از حس رضامندی، خویشتنپذیری