روش های اندازه گیری ابعادی چرخ دنده ها
یکی از مشکلات و مسایلی که همواره مهندسان با آن مواجه و همواره در پی کشف و اختراع روش های جدیدی برای آن بودند بحث انتقال نیرو و توان بود. در ابتدا از روش هایی همچون چرخهای اصطکاکی ، تسمهها و… استفاده شد که این روش ها دارای معایبی همچون عدم انتقال توانهای بالا، ساییدگی زودهنگام، عدم انتقال توانهای متغیر و … بودند که نهایتاً منجر به اختراع چرخدندهها شد. استفاده از چرخهای اصطکاکی چندان بد نبود اما به مرور که اینها استفاده میشدند در حالت غلتشی این دو چرخ لغزش اتفاق میافتاد نهایتاً به این فکر افتادند که وسیلهای اختراع کنند که همان حالت حرکت غلتشی را داشته باشد اما از طرفی امکان ایجاد حالت لغزش وجود