دانلود طرح درس -علوم پنجم – مواد تغییر می کنند( روش گردش علمی )
دانلود طرح درس -علوم پنجم – مواد تغییر می کنند( روش گردش علمی )
فرمت فایل (word) و قابل ویرایش
تعداد صفحات 5 صفحه
قسمتی از مجموعه
اهداف
هدف کلی :
دانش آموزان با تغییرات مواد آشنا می شوند
هدفهای جزئی :
1 – تغییرات چند ماده ، عنصر را یاد بگیرند
2 – تغییرات مواد مخلوط و ترکیب را بیاموزند
3 – تغییر فیزیکی مواد را از تغییر شیمیایی بشناسند
4 – نسبت به تغییرات اطراف خود کنجکاو شوند
هدفهای رفتاری :
1 – چند عنصر را که تغییر کرده اند نام ببرند ( شناختی )
2 – تغییرات مواد ، عنصر ، ترکیب و مخلوط را از هم جدا کنند ( مهارتی )
3 – تغییر فیزیکی را توضیح دهند و چند مثال بزنند (مهارتی)
4 – تغییر شیمیایی را شرح داده و چند مثال بگویید ( مهارتی )
5 – با رسم یک جدول موادی را که تغییر فیزیکی و شیمیایی کرده اند طبقه بندی کرده و گزارش دهند ( نگرشی )
نکات کلیدی :
تغییرات : تغییرات فیزیکی ، تغییرات شیمیایی
مواد و وسایل مورد نیاز :
دفترچه یادداشت ، وسایل ایمنی ، وسایل مشاهده ی محیط ( دستکش ، ذره بین ، میکروسکوپ )
فضا و مدل کلاس :
فضای طبیعی مانند حیاط مدرسه ، پارک ، نانوایی سر کوچه
روش ها و راهبردهای انتخابی تدریس :
روش گردش علمی
راهبرد ایجاد انگیزه :
معلم با نشان دادن تصویر عنوان درسی توجه بچه ها را به تغییرات مواد و تغییرات تخم مرغ جلب کرده و از دانش آموزان می پرسد که به نظر شما تغییرات مواد در زندگی مفید است یا مضر ؟ امروز به اتفاق هم مطالب جالبی در مورد این سوال در حیاط و پارک و نانوایی کوچه خواهیم یافت من مطمئنم که این گردش علمی نگرش شما را نسبت به درس علوم عوض می کند