تست روانشناسی شخصیتی مایر- بریگز MBTI (فرم کوتاه 60 سوالی)
تست روانشناسی شخصیتی مایر- بریگز MBTI فرم کوتاه 60 سوالی
آزمون شخصیت مایرز-بریگز (Myers-Briggs Type Indicator), (MBTI)، یک پرسشنامه روانسنجی است که هدف از طراحی آن، اندازهگیری ترجیحات فرد در فهم دنیا و چگونگی تصمیمگیری است. اگر چه پدیدآورندگان این پرسشنامه ادعا میکنند که ایده مرکزی خود را از روی تئوریهای تیپ شخصیتی کارل گوستاو یونگ استنتاج کردنند؛ ولی بسیاری از متخصصان این عرصه و همچنین شاگردان یونگ همچون جوزف هندرسون معتقدند که کاترین بریگز و دخترش از فهم تئوری یونگ بازماندهاند.
با انجام این آزمون شما متوجه میشوید که درونگرا هستید یا برونگرا، در جمعآوری اطلاعات شهودی هستید یا حسی، شخصیتی احساسی دارید یا منطقی و در سبک هدایت با جهان خارج ادراکی برخورد میکنید یا قضاوتی.
این آزمون شخصیت تفاوتهای روانشناسی را بر اساس چهار بخش متقابل یا دیکوتومی دستهبندی میکند که در نتیجه باعث ایجاد ۱۶ نوع تیپ شخصیتی میگردد. معمولاً این ۱۶ نوع با اشاره به حروف اول هر کلمه شناخته میشود.
افراد در برقراری ارتباط با دنیای اطراف به دو نوع درونگرا و برونگرا تقسیم بندی میشوند. بنا به تعریف مؤسسه مایرز-بریگز، تفاوت درونگرایی و برونگرایی در نحوه مدیریت انرژی و تأمین و هدایت انرژی خلاصه میشود.
افراد درونگرا( Introvert)
افراد درونگرا انرژی را از درون کسب میکنند و دایره ارتباطی محدودی دارند. به فعالیتهای ذهنی مانند مطالعه علاقمند هستند.
افراد برونگرا ( Extrovert)
افراد برونگرا انرژی را از دنیای بیرون کسب میکنند و در تصمیم گیریها واکنش سریعتری دارند.
افراد شهودی ( sensor)
افراد شهودی بیشتر اطلاعات خود از محیط را با استفاده از حواس پنجگانه دریافت می کنند. جزئی نگر هستند .
افراد حسی ( intuitive)
افراد حسی بیشتر از حس ششم خود بهره می گیرند و علاقه مند به چیز هایی که باید باشند، هستند. این افراد بیشتر وقت خود را رویاپردازی می کنند.
افراد احساسی( feeler)
افراد احساسی بیشتر تصمیمات خود را بر اساس احساساتشان می گیرند . فرد احساسی بیشتر تحت تاثیر فیلم ها یا… قرار می گیرد.
افراد منطقی (thinker)
افراد منطقی تصمیمات و قضاوات خود را بر اساس منطق قرار می دهند.
افراد قضاوتی ( judger)
افراد ادراکی ( perceiver )
این تست از چهار مشرب زیر تشکیل شدهاست:
- مشرب سنتی
- مشرب تجربه گرا
- مشرب بینشی
- مشرب ایده آل گرا
نوع فایل: زیپ (Word و Excel)
تعداد صفحات تحلیل: 32 صفحه
تعداد سال:60
منبع: دارد
گارانتی: دارد