تحلیل محتوا کتب علوم چهارم ابتدایی از دیدگاه الگوی خلاقیت گیلفورد فایل PDF
چکیده
97 بر – هدف پژوهش حاضر و مسئله ی اصلی مورد مطالعه ، بررسی کتاب علوم چهارم ابتدایی در سال تحصیلی 98
اساس شاخص های خلاقیت گیلفورد است.در این تحقیق ما سعی بر آن داشتیم تا با استفاده از روش تحلیل محتوای
کتب درسی الگوی خلاقیت گیلفورد که روشی معتبر و علمی در سنجش میزان خلاقیت می باشد، کتاب مذکور را به
روش کدگذاری و بررسی موشکافانه از چهار منظر به تحلیل پرداخته و مقایسه ی نتایج حاصله که بیانگر این است
کتاب مورد نظر در میزان پرداختن به سطح حافظه واگرا و تفکر ارزیاب در حد مطلوبی نبوده است و می بایست
تمهیداتی بنیادی و مؤثر در این زمینه اندیشیده شود. این پژوهش با سایر مقالاتی از این دست محققین میزان موفقیت
و نوآوری کار را در سال جاری در سطح بالایی ارزیابی می کنند و در پایان نتایج حاصله بدین صورت بوده که کتاب
44 درصد بیشترین اهمیت داده شده است و بعد ازآن حافظه / علوم چهارم ابتدایی به سطح حافظه شناختی با 8
3 درصد / 23 درصد و تفکر ارزیاب با 2 / 28 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده تفکر واگرا با 2 / همگرا با 6
مقدارکمی را به خود اختصاص داده است.