بررسی میزان رضایتمندی استفاده کنندگان از خدمات آمبولانس بیمارستان امام خمینی (ره) در شهرستان اردبیل

- بررسی میزان رضایتمندي استفاده کنندگان از خدمات آمبولانس بیمارستان امام خمینی (ره) در شهرستان اردبیل

بررسی میزان رضایتمندی استفاده کنندگان از خدمات آمبولانس بیمارستان امام خمینی (ره) در شهرستان اردبیل

چکیده

یکی از روش های ارزشیابی خدمات، سنجش میزان رضایتمندی از کیفیت ارائه آنها می باشد. رضایتمندی بیمار مفهومی است  که امروزه در مراقبت های پزشکی اهمیت بسیار ویژه ای یافته است و این امر در سیستم آمبولانس پیش بیمارستانی از اهمیت بیشتری  برخوردار است. لذا این مطاله با هدف بررسی میزان رضایتمندی مراجعین از خدمات آمبولانس بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل انجام یافته است.  

روش کار: در این مطالعه مقطعی جهت بررسی رضایتمندی بیماران از پرسشنامه پایا و روای مقیاس رضایتمندی خدمات آمبولانسی استفاده شد. این پرسشنامه متشکل از 33 سوال بود که 9 سوال جهت بررسی اطلاعات دموگرافیک و مابقی در حیطه های مختلف شامل وضعیت وسیله آمبولانس، نحوه برخورد تکنسین ها، میزان حرفه ای بودن، عملکرد تکنسین ها، کارایی آمبولانس و یک سوال درباره میزان رضایت کلی از خدمات آمبولانس پیش بیمارستانی بود. در نهایت اطلاعات جمع آوری شده با  استفاده از نرم افزار SPSS و آماره های توصیفی و تست های مناسب مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفتند.

16 صفحه ورد قابل ویرایش همراه با آمار و تحلیل مربوطه

برای دانلود کلیک کنید