پاورپوینت کامل و جامع با عنوان مدیریت تولید و عملیات در قلمرو جهانی در 30 اسلاید

- پاورپوینت کامل و جامع با عنوان مدیریت تولید و عملیات در قلمرو جهانی در 30 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان مدیریت تولید و عملیات در قلمرو جهانی در 30 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

تاکنون، تعاریف متعددی برای مدیریت ارائه شده‌است. برخی از مهم‌ترین تعاریفی که ارائه شده، به قرار زیر است:

  • هنر انجام امور با و به‌وسیله دیگران
  • فرایندی که طی آن تصمیم‌گیری در سازمان‌ها صورت می‌پذیرد
  • انجام وظایف برنامه‌ریزی، سازماندهی، رهبری، هماهنگی و کنترل
  • علم و هنر هماهنگی کوشش‌ها و مساعی اعضای سازمان و استفاده از منابع برای نیل به اهداف سازمانی
  • بازی کردن نقش رهبر، منبع اطلاعاتی، تصمیم‌گیرنده و رابط برای اعضای سازمان

مدیریت از دید کارکردی شامل وظایفی همچون برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری، سازماندهی، نوآوری، هماهنگی، ارتباطات، رهبری، انگیزش و کنترل می‌گردد. این نوع تعاریف از مدیریت اگر چه با کمی و کاستی یا فزونی‌هایی در واژه‌های بیان‌کنندهٔ وظایف روبروست، اما به نظر روان‌تر از تعاریفی است که می‌کوشند مدیریت را محصور به یک ویژگی خاص نمایند یا ارزش فلسفی خاصی به مفهوم بیفزایند. بااین‌حال، تعاریف متعدد از مدیریت با توجه به کارکردهای آن از سوی محققانی چون فایول یا گیولیک دارای تفاوت‌هایی است که به‌سادگی نمی‌توان از آن‌ها گذر کرد. آنچه واضح است علم مدیریت هنوز نتوانسته‌است تعریف خود را مدیریت کند.

تعریف ذیل، مفاهیم کلیدی مدیریت را دربردارد:

  • مدیریت یک فرایند است.
  • مفهوم نهفتهٔ مدیریت، هدایت تشکیلات انسانی است.
  • مدیریت مؤثر، تصمیم‌های مناسبی می‌گیرد و به نتایج مطلوبی دست می‌یابد.
  • مدیریت کارا به تخصیص و مصرف مدبرانه می‌گویند.
  • مدیریت بر فعالیت‌های هدفدار تمرکز دارد.
  • مدیریت عبارتست از عملی که به‌صورت آگاهانه و مستمر انجام می‌شود و به سازمان شکل می‌دهد.

 

فهرست مطالب:

مقدمه

کجا باید تولید کرد

عوامل مربوط به کشور

عوامل مربوط به تکنولوژی

مشخصه های تکنولوژی

هزینه های ثابت

حداقل مقیاس تولید اقتصادی

تکنولوژی انعطاف پذیر

عوامل مربوط به کالا

برپایی یا استقرار تاسیسات تولیدی

نقش استراتژیک تاسیسات تولیدی برون مرزی

تصمیمات مربوط به تولید یا خرید

مزایای تولید کردن

هزینه های تولید کم تر

انجام سرمایه گذاری تخصصی

حفاظت از مالکیت تکنولوژی شرکت

بهبود برنامه ریزی و هماهنگی

مزایای روش خرید قطعات

انعطاف پذیری استراتژیک

کاهش هزینه ها

و…

برای دانلود کلیک کنید