پاورپوینت آموزش طرح کسب و کار
نوع فایل power point
قابل ویرایش 42 اسلاید
قسمتی از اسلایدها
فلسفه پیدایی طرح کسب و کار:
انسان های بیشماری دارای افکار و تصورات ذهنی خلاقانه و خاصی می باشند که برای عملیاتی کردن آن نیاز به مطرح ساختن آن به غیر دارند ، اما به دلیل عدم توانایی در تصویر سازی آن هیچگاه موفق به پیاده سازی افکار خود نمی گردند .
باید باور داشت اگر این افراد توانایی پیاده سازی تصورات ذهنی خود را داشته و یا می داشتند امروز شاید در زمره موفقترین انسانها بوده و باعث تغییر مسیر زندگی خود می شدند . در مقابل انسان هایی نیز بودند که می توانستند این تصورات را به واقعیت تبدیل نمایند اما به دلیل سرعت تغییرات در عصر کنونی که به عصر عدم تداوم شهرت یافته که در آن اندوخت ها وتجارب گذشته لزوما تضمین کننده آینده نمی باشد و با پیچیده تر شدن تجارت و بازارها حضور و بقا در عرصه های داد و ستد و تجارت تخصصی تر گشته و به تبع آن تبدیل کردن ایده ها به واقعیت و به محصولات و خدمات به تنهایی امکان پذیر نمی باشد و نیاز به شریک و یا سرمایه گذاری در اینگونه طرح ها به یک نیاز راهبردی و گسترده در عصر حاضر مبدل گشته است.
از این رو ، جهت مستندسازی اطلاعات اینگونه طرح ها و نحوه بررسی دقیق تر به نقاط ضعف و قوت آنها ،تلاش برای دست یابی به یک برنامه عمل را ایجاب نمود.
این برنامه عمل باعث گردید تا جهت پیاده سازی تصورات ذهنی و ایده ها و جهت ایجاد یک روال همسان ، فرمتی بوجود آید تا هم شرکا و سرمایه گذاران و هم صاحب ایده بتواند مسیر و روشهای حرکت خود تا هدف مطلوب را به صورت سیستماتیک نمایان سازد ، این مهم از سال 1970 میلادی و با نام طرح کسب و کار رواج یافت و باعث تحول در ساختار اقتصادی کسب و کارها ، مخصوصا کسب و کارهای کوچک گردید.
چرا طرح کسب و کار
برای تعریف دقیق و مشخص یک جمله:
من در چه کسب و کاری هستم؟
ایجاد یک نقشه راه برای اقدام به ریسک موفقیت آمیز
برای چک کردن بسیاری از ایده ها و نظر ها در شرایط واقعی
امکان سنجی ایده کسب و کار
برای تصمیم گیری بهتر
داشتن ابزاری برای راهنمایی و اندازه گیری میزان موفقیت و پیشرفت
ایجاد اعتماد در شرکاء و یا سرمایه گذاران و دریافت کمکهای مالی
نقد واقعی ایده و کسب و کار پیش رو قبل از اینکه دیگران از آن مطلع گردند
فهرست مطالب و اسلایدها
فلسفه پیدایی طرح کسب و کار:
تعریف طرح کسب و کار:
چرا طرح کسب و کار
می توان چرایی طرح کسب و کار را از دو منظر دیگر نیز مورد واکاوی قرار داد:
خصوصیات یک برنامه کسب و کار
اتاق فکر
طرح کسب و کار
جواب
چهار عامل مهم برای یک کسب و کار جدید:
انواع طرح کسب و کار:
گام های بنیادین در تهیه طرح کسب و کار
یک طرح کسب و کار دارای مراحل زیر است:
1- خلاصه مدیریتی
2- توصیف کسب و کار و استراتژی
3- تیم مدیریت و سازماندهی
4- تحلیل بازار و رقبا
5- محصول یا خدمت
6- بازاریابی و فروش
7- اطلاعات مالی
8- ضمائم