دانلود پیشنهاد ارزشیابی معاون آموزشی
پنج پیشنهاد برای فرم ارزشیابی امتیاز سالانه معاون آموزشی مدرسه -مناسب برای امتیاز فرم ارزشیابی سالانه معاون آموزشی
تعداد صفخات 19 صفحه
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش
تعداد صفحات 19
موضوعات :
– 1 پیشنهادات جهت نحوه برخورد با دانش آموزانی که مقررات مدرسه را رعایت نمی کنند
– 2 پیشنهادات برای شیوه مناسب اجراء برنامه های آغازین
– 3 پیشنهادات برای افزایش مشارکت اولیاء در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگا
–4 پیشنهادات برای اصول ارزشیابی در مدرسه
– 5 پیشنهادات جهت برقراری نظم و انضباط در مدرسه
– 1 پیشنهادات جهت نحوه برخورد با دانش آموزانی که مقررات مدرسه را رعایت نمی کنند :
در این موارد قبل از هر چیز باید گفت وبه آن یقین نمود که ما بایک انسان طرفیم وما معاونین یا سایر معلمین در رابطه با شاگردان خود نباید این حق را به خودمان بدهیم که شاگرد را به دلیل اینکه یک نسل از ما دیرتر به دنیا آمده است یا چند سال ازما کوچکتر است پذیرنده ی همه حرفهایمان بدانیم . ما معاونین وسایر همکاران باید به همه دانش آموزان توجه داشته باشیممخصوصاَ در دوره دبیرستان با توجه به اقتضای سنی خود به توجه بیشتر ما نیاز دارند و دوست دارند که به اظهار نظرهای آنان توجه کنییم و طرف مشورت ما قرار بگیرند.
اگرما به این مسئله توجه نکنیم و شاگردان را در تصمیم گیری ها دخالت ندهیم یا همیشه به تعداد خاصی نظر خواهی کنیم یا مسئولیت بدهیم شاگردان برای جلب توجه ما و اثبات وجود دست به کارهایی خواهند زد که نظم مدرسه را به هم می زنند .ولذا داشتن یک فکر مثبت درمورد هر دانش آموزوپرهیز از هرگونه پیشداوری وقضاوت عجوالنه درموردمسایل انظباطی دانش آموزان امری ضروری می باشد.
چند نکته :
-1درصورت تذکر ویا نصیحت دانش آموز بهتر است این امر حتما به صورت خصوصی صورت بگیرد ونتیجه چند دقیقه ای این امر ممکن است با نصیحتهای چندین ساعته که برای جمع در طی سال عنوان می شود برابریکرده
وحتی موثر تر باشد.)این جمله در پاسخ سئوال من ازیک همکار در زمان بازنشستگی اش بود که ازوی خواستم یک تجربه مفید کاریش رابه عنوان هدیه برایم بیان نماید(
-2درصورت معرفی دانش آموز خاطی از سوی همکار حتما از وی بخواهییم تا علت آنرا به صورت کتبی برایمان درج نمایید.
-3شیوه برخورد با مسایل انضباطی حتما به تناسب جرم انجام گرفته صورت بگیرد.مثال در صورت عدم رعایت بهداشت کمک به پاکیزه نمودن محیطویا در صورت وارد کردن خسارت مجبور نمودن دانش آموز یا اولیاء وی به جبران آن………
-4داشتن یک قانون تنبیه مناسب مشابه ماده 67 آئین نامه انضباطی مدارس بسیار ضروری وموثر می باشد.
-5بهتر است هر موقع که تعدی از دانش آموزان خاطی گرفته می شود به همان تناسب تعدی از طرف خود ما معاونین به دانش آموز داده شود که درصورت عدم تکرار موارد کسر انضباط وی جبران خواهد شد.
-7در باره کوتاه بودن بیش ازحد موی سر دانش آموزان بهتر است بدانیم با توجه به مقررات آموزش وپرورش در صورت رعایت بهداشت و شؤونات اسالمی چنین امری بی دلیل و فاقد ضرورت است.