گزارش کارآزمایشگاه دینامیک و ارتعاشات ؛ بالانس اجرام رفت و برگشتی

دانلود فایل

گزارش کار آزمایشگاه دینامیک و ارتعاشات ؛ بالانس اجرام رفت و برگشتی در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

تئوری آزمایش

درهرموتوررفت وبرگشتی نیروها در حین کار(در بعضی حالت ها به عنوان نیروهای داخلی بدون هیچ اثر خارجی هستند) به عنوان نیروهای آزاد هستند که سبب ارتعاش ونوسان می شوند.بسته به مکانیزم ایجادشان به دو دسته نیروهای ناشی از گاز و نیروهای جرمی تقسیم می شوند.

نیروهای ناشی از گاز

گاز های تحت فشار محبوس در سیلندر نیروهایی را در محفظه سیلندر و در پیستون ایجاد می کنند .این نیروها مسئول انتقال انرژی از محیط کاری به میل لنگ هستند .این نیروها معمولا نیروهای داخلی هستند که بوسیله موتور جذب می شوند و به بیرون نمی رسند

 

فهرست:

مقدمه وهدف آزمایش

دستگاه TM180

مشخصات دستگاه

مشخصات موتور

مشخصات میل لنگ

دامنه های اندازه گیری

نکات مهم

تئوری آزمایش

نیروهای ناشی از گاز

نیروهای جرمی

  نیروهای جرمی یک موتور تک سیلندر

سینماتیک

توضیحاتی در مورد بالانس موتور ومحاسبه نیروهای اولیه وثانویه

موتورهای چهار سیلندر خطی

نیروهای جرمی

نیروهای جرمی در موتور های چند سیلندر

موتور چهار سیلندر، متقارن، اختلاف زاویه ای لنگ 90o

موتوردو سیلندر متقارن اختلاف زاویه ای لنگ    180o                                                                          

موتور تک سیلندر

انجام آزمایش

ثبت نتایج

دانلود فایل