پاورپوینت کتاب تربیت بدنی در مدارس تالیف:دکتر مهدی کارگر دکتر مسعود نادریان
پاورپوینت کتاب تربیت بدنی در مدارس تالیف:دکتر مهدی کارگر دکتر مسعود نادریان
199اسلاید
فهرست
فصل اول:
اهداف تربیت بدنی و ورزش در مدارس
فصل دوم:
برنامه ریزی درس تربیت بدنی و ورزش در مدارس
فصل سوم:
شناخت خصوصیات و ویژگی های رشدی دانش آموزان
فصل چهارم:
محتوای درس تربیت بدنی در مدارس
فصل پنجم:
وظایف و مسئولیت های نهادها و مسئولان آموزشی
فصل ششم:
اصول برنامه نویسی کلاس های تربیت بدنی
فصل هفتم:
روش های تدریس درس تربیت بدنی در مدارس
فصل هشتم:
ارزشیابی و نمره دادن در تربیت بدنی
فصل نهم:
برنامه تربیت بدنی ویژه در مدارس
هدف کلی
شناخت اهداف و نقش آن در تعیین محتوا و خطمشیهای اجرایی درس تربیتبدنی در مدارس.
هدفهای رفتاری
- مفهوم تربیتبدنی و تعاریف مربوط به آن
- اختلاف بین دو واژه«ورزش» و «تربیتبدنی»
- نقش اهداف در برنامهریزی فعالیتهای تربیتبدنی و ورزش مدارس
- اهداف عمومی تربیتبدنی در دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان
- تعریف واهداف آموزش و پرورش
- اهداف کلی و اختصاصی تربیتبدنی و ورزش.
- ضرورت تدوین برنامههای تربیتبدنی و ورزش در مدارس
- اهداف تربیتبدنی در مدارس را از نظر «کین» و «دکتر تاش»
مفهوم تربیتبدنی
به منظور تعیین اهداف تربیتبدنی ابتدا لازم است که مفهوم تربیتبدنی در مدارس به درستی شناخته شود. بسیاری از افراد جامعه و حتی تعدادی از معلمان و مربیان تربیتبدنی دو واژه ورزش و تربیتبدنی را به جای یکدیگر به کار میبرند. این موضوع چنان فراگیر شده است که در بسیاری از برنامههای آموزشی واژه ورزشی به جای واژه تربیتبدنی به کار برده میشود. اگرچه هر دو بر پایه فعالیتهای جسمانی بنا شده اما تربیتبدنی از نظر ماهیت و اهداف با ورزش تفاوت داشته و این تفاوتها در اجرای برنامهها شکل واقعی و عینی به خود میگیرد. این تفاوتها در تعاریف هر یک از واژههای تربیتبدنی و ورزش به خوبی مشاهده میشود.