پاورپوینت قرار کفالت چیست

دانلود فایل

پاورپوینت قرار کفالت چیست

 

پاورپوینت قرار کفالت چیست شامل 25 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

کفیل در لغت به معنی ضامن و کسی که از دیگری کفالت کند، می‌باشد.  کفیل در اصطلاح حقوقی، کفیل شخصی است که حضور مرتب متهم را در مواقع احضار او در برابر مبلغ معینی وجه، تعهد و کفالت می‌نماید.

کفالت: عقدی است که به موجب آن شخص ثالثی که کفیل نامیده می‌شود حضور مورد نیاز متهم (مکفول) را نزد مقامات قضائی تا پایان رسیدگی و صدور و اجرای حکم در ازای مبلغ معینی (وجه الکفاله) تعهد می‌کند.

اخذ تأمین، اولین اقدام رسمی است، که پس از بازجوئی از جانب مقام قضائی صورت می‌گیرد. قاضی مکلف است پس از تفهیم اتهام به وی، و در صورت توجیه اتهام، یکی از قرار‌های تأمینی از متهم مستلزم حضور وی و تحقیق از او را صادر نماید. لازم به ذکر است که صدور هر نوع قرار تأمین در غیاب متهم و جاهت قانونی ندارد. اداره‌ی حقوقی قوه‌ی قضائیه در نظریۀ شمارۀ 120/ 7-23/1/72 به این موضوع اشعار نموده است.

شناخته شده‌ترین و متداول‌ترین قرار تأمین در دادسراها و نزد مقامات آن قرار کفالت است. در قرار کفالت، شخصی غیر از متهم به به عنوان کفیل حضور متهم را در مواقع احضار، تضمین می‌نماید و از تن مکفول (متهم) کفالت می‌نماید و در صورت احضار متهم و تخلف او از حضور، وجه‌الکفاله از کفیل به نفع متهم اخذ می‌گردد نه از شخص متهم. 

و …

 

فهرست مطالب

مقدمه

محدود کننده آزادی

قرار قبولی کفالت

میزان وجه الکفاله

زمان پرداخت وجه الکفاله

پایان تعهد کفیل

پایان

 

عنوان : قرار کفالت چیست

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 25

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

m0l0 2وقرار کفالت چیست - پاورپوینت قرار کفالت چیست

دانلود فایل