پاورپوینت فصل نهم علوم تجربی پایه هشتم الکتریسیته

- پاورپوینت فصل نهم علوم تجربی پایه هشتم الکتریسیته

پاورپوینت فصل نهم علوم تجربی پایه هشتم الکتریسیته

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: power point

فرمت فایل: ppt and pptx

قابل ویرایش 30 اسلاید

 

قسمتی از متن پاورپوینت:

الکتریسیته فصل 9 استفاده گسترده از وسیله های الکتریکی در زندگی امروزی، بسیار عادی است. لامپ، تلویزیون، تلفن همراه، جاروبرقی، لباس شویی، اتو، رایانه، ماشین حساب، ل پتاپ و… . تنها تعداد اندکی از وسایل الکتریکی اند که ما با آنها سروکار داریم. همه این وسایل بر اساس قوانین الکتریسیته طراحی و ساخته می شوند. در عصر حاضر شناخت اصول الکتریسیته و به کارگیری آن برای ایمنی، رفاه و آسایش انسان اهمیت فراوان دارد. به همین منظور در این فصل با الکتریسیته و کاربردهای آن بیشتر آشنا می شویم. در کتاب علوم ششم ابتدایی دیدیم که اگر بادکنکی را با پارچه پشمی یا موهای خشک و تمیز سر مالش دهیم، بادکنک و پارچه پشمی خاصیت جدیدی پیدا م یکنند و می توانند خرده های کاغذ یا مو را به طرف خود جذب کنند. حتی با همین روش می توان بادکنک را به سقف یا دیوار چسباند . در این آزمایش هابادکنک یا پارچه پشمی دارای بار الکتریکی شده است؛ به عبارت دیگر وقتی جسمی دارای بار الکتریکی می شود، می تواند اجسام دیگر را جذب کند. آزمایش های مشابه نشان می دهد، وقتی دو جسم با یکدیگر مالش داده می شوند، معمولاً هر دوی آنها دارای بار الکتریکی م یشوند و بر یکدیگر نیرو وارد می کنند. نیروی الکتریکی بین دو جسم باردار، گاهی جاذبه و گاهی دافعه است؛ مثلاً نیروی الکتریکی بین بادکنک ها دافعه و نیروی بین پارچه و بادکنک جاذبه است. بنابراین دو نوع بار الکتریکی وجود دارد. بار الکتریکی ای که در بادکنک ایجاد شده است و بارهای مشابه آن از یک نوع اند و بار الکتریکی ای که در پارچه پشمی ایجاد شده است و بارهای مشابه آن از نوعی دیگرند. این بارها را به ترتیب بار منفی)-( و بار مثبت )+( نام گذاری کرده اند. آزمایش بالا و آزمایش های مشابه نشان می دهد:
۱- دو جسم، که دارای بارهای الکتریکی غیرهمنام اند، وقتی به هم نزدیک شوند، همدیگر را جذب می کنند.
۲-دو جسم که دارای بارهای الکتریکی همنام اند، وقتی به هم نزدیک شوند، همدیگر را دفع می کنند.
معمولاً برای تشخیص باردار بودن یک جسم و تعیین نوع بار آن از وسیله ساده ای به نام الکتروسکوپ )برق نما( استفاده می کنیم. الکتروسکوپ از یک صفحه یا گوی، یک میله و دو ورقه نازک فلزی تشکیل شده است. وقتی الکتروسکوپ بدون بار است ورقه های آن به هم نزدیک اند و وقتی باردار می شود، ورقه های آن از هم دور می شوند.
توجه کنید: آزمایش های الکتریسیته باید در هوای خشک و با وسایل کاملاً خشک انجام شود. در هوای مرطوب یا با وسایل خیس و مرطوب نمی توان این آزمایش ها را انجام داد. بارهای الکتریکی از کجا می آیند؟
همان طور که در فصل ۴ خواندیم، همه اجسام از ذره های بسیار کوچکی به نام اتم ساخته شده اند. هر اتم از هسته و الکترون ساخته شده است. هسته نیز از ذره های ریزتری به نام پروتون و نوترون ساخته شده است. پروتون بار مثبت )+( و الکترون بار منفی )-( دارد و نوترون نیز بدون بار الکتریکی است. در حالت عادی تعداد پروتون های هر اتم با تعداد الکترون های آن اتم برابر است. وقتی دو جسم را با یکدیگر مالش می دهیم، تعدادی الکترون از یک جسم به جسم دیگر منتقل می شود؛

 

این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است.

 

با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته بندی مطالب سعی شده یادگیری مطالب را برای دانش آموزان عزیز تسهیل بخشیم.

 

با انتخاب این پاورپوینت از تدریس و آموزش لذت خواهید برد.

 

بدیهی است عناوین و مطالب و اسلایدها توسط دبیران مجرب و دلسوز در جهت گسترش علم و دانش روزافزون همه دانش آموزان علم با ظرافت خاص جمع آوری شده است.

 

مناسب برای معلمان، دانش آموزان و اولیای گرامی برای یادگیری بهتر دانش آموزان عزیز

 

اگرمشکلی در خرید داشتید می توانید از مرورگر ( فایرفاکس، اکسپلورر یا کروم ) استفاده کنید و یا بانک عامل خود را تغییر دهید.

 

ضمنا در صورت نبود کافیست، پاورپوینت مد نظرتان در هر مقطع و پایه تحصیلی، از طرق تلگرام با ما در میان بگذارید تا در کمترین زمان ممکن پاورپوینت شما آماده و تحویل داده شود.

 

محصولات مرتبط:

پکیج پاورپوینت های فصول علوم تجربی پایه هشتم: (فصل اول الی فصل پانزدهم)

پاورپوینت فصل اول علوم تجربی پایه هشتم: مخلوط و جدا سازی مواد

پاورپوینت فصل دوم علوم تجربی پایه هشتم: تغییرهای شیمیایی در خدمت زندگی

پاورپوینت فصل سوم علوم تجربی پایه هشتم: از درون اتم چه خبر

پاورپوینت فصل چهارم علوم تجربی پایه هشتم: تنظیم عصبی

پاورپوینت فصل پنجم علوم تجربی پایه هشتم: حس و حرکت

پاورپوینت فصل ششم علوم تجربی پایه هشتم: تنظیم هورمونی

پاورپوینت فصل هفتم علوم تجربی پایه هشتم: الفبای زیست فناوری

پاورپوینت فصل هشتم علوم تجربی پایه هشتم: تولید مثل در جانداران

پاورپوینت فصل نهم علوم تجربی پایه هشتم: الکتریسیته

پاورپوینت فصل دهم علوم تجربی پایه هشتم: مغناطیس

پاورپوینت فصل یازدهم علوم تجربی پایه هشتم: کانی ها

پاورپوینت فصل دوازدهم علوم تجربی پایه هشتم: سنگ ها

پاورپوینت فصل سیزدهم علوم تجربی پایه هشتم: هوازدگی

پاورپوینت فصل چهاردهم علوم تجربی پایه هشتم: نور و ویژگی های آن

پاورپوینت فصل پانزدهم علوم تجربی پایه هشتم: شکست نور

برای دانلود کلیک کنید