پاورپوینت درباره محصولات تراریخته

picuploaded 43 - پاورپوینت درباره محصولات تراریخته

پاورپوینت درباره محصولات تراریخته

 

پاورپوینتی کامل و زیبا درباره بررسی انواع فرآورده‌های تراریخته و تأثیرات آن بر جامعه و همچنین نحوه‌ی تشخیص آن‌ها.

PowerPoint + Pdf … قابل ویرایش!

87 اسلاید!

 

با افزایش جمعیت بشر، نیاز به غذا هم رو به فزونی گذاشته است. استفاده از منابع آب و خاک برای تأمین مواد غذایی، سیر صعودی گرفته و طبیعت کمتر فرصت بازسازی خود را مییابد. برای تولید بیشتر فشار افزونتری بر منابع طبیعی وارد میآید.

بر اساس پیش‌بینی سازمان خواربار و کشاورزی (FAO)، تغییرات جوی، تعداد گرسنگان در کشورهای در حال توسعه را با کاهش زمین­های قابل کشت افزایش خواهد داداز این رو بویژه درکشورهای درحال توسعه نیاز کشاورزان به گیاهان و حیوانات مقاوم به شرایط نامساعد چون خشکسالی و بیماری­های مختلف، بیش از نیاز به گونه‌های پرمحصول است و در واقع برای کشاورز فقیر، تنوع زیستی بهترین کمک و حمایت برای مقابله با قحطی است.

حال ببینیم تراریخته چیست؟!

به زبـان سـاده، محصـول تـراریختـه یعنـی دستـکاری ژنتیکـی محصــولات یا جانـــوران. یعنی یک یا چند ژن را به یک محصول یا جانور اضافه یا از آن کم کنیم تا ویژگی‌های آن محصول یا جانور را تغییر دهیم.

محصولات تراریخته یا GMO مخفف (genetically modified organism) ارگانیسم‌های اصلاح شده ژنتیکی هستند. این اصطلاح به طور کلی برای مواد غذایی استفاده می‌شود که ژن‌های آن‌ها با استفاده از بیوتکنولوژی تغییر یافته است…

در ادامه می‌توانید صفحاتی از این پاورپوینت را مشاهده کنید. (برای دیدن تصاویر بزرگ‌تر، بر روی آنها کلیک کنید.)


 

برای دانلود کلیک کنید