پاورپوینت بودجه بندی و مفاهیم آن

دانلود فایل

پاورپوینت بودجه بندی و مفاهیم آن

 

این پاورپوینت در مورد بودجه بندی و مفاهیم آن در 84 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل: بودجه بندی و مفاهیم آن،بودجه بندی ،مفاهیم بودجه بندی،وظایف بودجه بندی،مبانی بودجه بندی،تعاریف بودجه، و…ومنابع می باشد

ازنظر لغوی ، بودجه از کلمه Bougette (بوژت) که در زبان قدیمی فرانسه به معنای کیف وکیسه چرمی کوچــــک می باشد ، ریشه گرفته است.

بودجه عبارت است از پیش بینی درآمد وسایر منابع تامین اعتبار وبرآورد هزینه برنامه ها وعملیات معین وسایرپرداختها که در دوره محدودی از زمان انجام می شود.

 

    بودجه کل کشور برنامه مالی دولت است که برای یکسال مالی تهیه و حاوی پیش بینی درآمدها و سایر منابع تامین  اعتبار و برآورد هزینه ها برای انجام عملیاتی است که منجر به وصول هدفهای دولت می شود.

 

     قبل از مشروطیت، دخل و خرج عمومی دولت را در حسابهای پراکنده ای بنام «کتابچه های جمع» ثبت   می کردند.

    بعد از مشروطیت، کلمه «بودجه» در ایران متداول شد. اولین بودجه فنی توسط مرحوم    صنیع الدوله برای سال 1288 هجری شمسی (1328 هجری قمری) تنظیم گردیید؛ در سال 1289 هجری شمسی (21 صفر 1329 هجری قمری) نیز اولین قانون محاسبات عمومی ایران به تصویب رسید که ماده اول آن اختصاص به تعریف رسمی بودجه داشت .

    بعد از انقلاب اسلامی، نیز این تعریف در قانون محاسبات عمومی مصوب اول شهریور ماه 1366 به قوت خود باقی ماند.   

    1- بودجه متداول (سنتی ):

-قدیمی ترین ورایج ترین روش بودجه نویسی

-برآورد هزینه ها به تفکیک فصول ومواد هزینه بدون توجه به هدفهای سازمان

-نقش مجلس ودولت دربررسی بودجه فقط متوجه حفظ وکنترل مخارج دولت درچارچوب اعتبارات مصوب می باشد که هیچ هزینه ای از اعتبارات مصوب تجاوز ننماید

 

دانلود فایل