پاورپوینت بهسازی ساختمان‌های آجری کوتاه

دانلود فایل

بهسازی ساختمان‌های آجری کوتاه

 

بهسازی لرزه‌ای‌
در این قسمت بهسازی لرزه‌ای برای بهبود رفتار لرزه‌ایی ساختمان در مقابل زلزله‌های آتی می‌تواند توسط یک یا چندگزینه انجام شود. گزینه منتخب باید نامعینی اجزای مقاوم جانبی را برای جلوگیری از فروریزش و ناپایداری کلی ساختمان افزایش دهد. همچنین با توجه به هدف بهسازی و روش مورد استفاده برای ارزیابی آسیب‌پذیری سازه، از روش مقاوم سازی استفاده می‌شود.

بهسازی کلی ساختمان‌

کامل نمودن مسیر بار

عملکرد لرزه‌ای مناسب یک ساختمان وابسته به پیوستگی مسیر انتقال نیروهای اعمالی دارد. کلیه نیروها باید دارای مسیر مشخصی بوده تا با عبور از تمام دیافراگم‌های افقی و قائم و نیز تمام عناصر سازه‌ای ذیربط به شالوده برسند. ازاین رو ساختمانی که دارای سیستم مقاوم در برابر نیروهای ناشی از زلزله در تمام طبقه‌ها و به صورت پیوسته و هماهنگ باشد دارای عملکرد لرزه‌ای مناسب خواهد بود. اگر در مسیر بار جانبی ناپیوستگی وجود داشته باشد ساختمان حتی با وجود مقاومت برخی اجزا قادر به تحمل نیروهای لرزه‌ای نخواهد بود. مسیر بار پیوسته، نیاز اولیه تمام ساختمان‌هاست‌.

ناپیوستگی مسیر بار

با اضافه کردن عضوهای جدید برای کامل کردن مسیر بار نا پیوستگی اصلاح می‌شود. مانند اضافه کردن دیوارهای برشی جدید در محل‌های ناپیوستگی.

کاربران عزیز توجه داشته باشید هنگام دانلود فایل از مرورگر internet explorer استفاده نکنید ,vpn نیز غیر فعال باشد تا با مشکل روبه رو نشوید.

دانلود فایل