پاورپوینت آماده: پاورپوینت آماده درس مدیریت منابع انسانی پیشرفته

- پاورپوینت آماده: پاورپوینت آماده درس مديريت منابع انساني پيشرفته

پاورپوینت آماده: پاورپوینت آماده درس مدیریت منابع انسانی پیشرفته

مطالب اسلایدهای ابتدایی این پاورپوینت به شرح زیر است

 

تعداد اسلاید : 53 اسلاید

بسم الله الرحمن الرحیم

پاورپوینت آماده درس مدیریت منابع انسانی پیشرفته

هدف
افزایش دانش ادراکی فنی و قدرت تحلیل دانشجویان در زمینه

مسائل نیروی انسانی سازمان های دولتی و شرکتهای بزرگ

تولیدی زیر پوشش تولید سرفصل درس کار برد نظریه های مدیریت در مدیریت منابع انسانی
تحلیل نگرش یسیستمی و کار برد ان در فرایند عملیات نیروی انسانی
نقش عوامل برون سازمانی (سیاسی، اقتصادی…..) در برنامه ریزی و اجرای برنامه های نیروی انسانی
تحلیلی بر رابطه ساختار سازمانی و نیازهای کمی و کیفی نیروی انسانی
تحلیلی بر خط مشی های نیروی انسانی در زمینه:
1 – برنامه ریزی، جذب و تامین نیروی انسانی
2 – کار اموزی و اموزش نیروی انسانی
3- حفظ و نگهداری نیروی انسانی
4- کار برد موثر و کار ساز نیروی انسانی

ادامه سر فصل درس تجزیه و تحلیل مشکلات کارمند یابی و انتصاب
چگونگی تعیین نیاز اموزشی
مشکلات و موانع ارزشیابی کارکنان و مدیران
تحلیل بر مسائل و مشکلات پرداخت حقوق و مزایا
نقش اقدامات رفاهی در حفظ و نگهداری نیروی انسانی
تجزیه و تحلیل نظام بیمه و باز نشستگی
بررسی اهمیت بهداشت و ایمنی محیط کار
نقش انضباط در محیط کار
تحلیل روشهای برکناری نیروی انسانی از سازمان
مقدمه منابع سازمانها و اهمیت انها

مدیریت منابع انسانی ( دیدگاه سنتی و دید گاه استراتژیک)

وجود مدیریت نیروی انسانی با نقش استراتژیک مسئولیت و پاسخگوئی ویژه ای را به وجود می اورد که لازمه پذیرفتن ان داشتن بینش یا تفکر استراتژیک و درک وسیعی از حوزه تخصصی مقوله مدیریت منابع انسانی است
نگاه کردن به سازمانها به عنوان یک پدیده زنده پویا و در حال یاد گیری نگرشی فراتر از نگرش سیستمی یا اقتضائی طلب میکند که می توان انرا نگرش استراتژیک نامید

ادامه مقدمه

مدیران منابع انسانی با تفکر استراتژیک صرفا به نحوه انجام وظیفه کارکنان نمی پردازند بلکه با تدابیری موثر در جذب و نگهداری بهسازی و کار برد مطلوب نیروی انسانی کارکنانی با توانائی شخصیت و خلق و خوی متناسب با فرهنگ و ماموریت سازمان به وجود میاورند که بجای بکار گیری ابزار کنترل و نظارت مستمر خود انها با احساس مسئولیت و داشتن وجدان کار کنترل کننده خود باشند. سازمان یاد گیرنده سازمان یاد گیرنده یا فرا کیر سازمانی است که افراد ان به طور مستمر در مییابند که چگوند سازنده واقعیات هستند و چگونه می توانند ان را تغییر دهند.“ اهرمی به اندازه کافی بلند به من بدهید…..و به تنهائی قادر خواهم بود جهان را جابهجا کنم“ (ارشمید س).

سازمان یاد گیرنده سازمانی است که در ان افراد به طور مستمر در حال توسعه ظرفسیت خود جهت تحصیل نتایجی هستند که به واقع طالب انند. جائی که الگوی تازه فکر کردن پرورش مییابد محلی که خواسته ها و تمایلات گروهی محقق میشود و بالاخره مجموعه ای که در ان افراد پیوسته میاموزند که چگونه با یک دیگر یاد بگیرند
سازما نی است که به طور مستمر در حال افزایش ظرفیت خود برای خلاقیت و ساختن اینده ای بهتر است اصول سازمان فرا گیر 1- تصویر و ارمان مشترک: سبب ایجاد

برای دانلود کلیک کنید